Touareg vart til ei julenøtt

Anbefalte innlegg

Var på tur med min Touareg då det dukka opp litt forskjellige feil og lyda. Først starta det med at motoren begynnte å hakke og sperre på lavt turtall. Ga litt meir gass og motoren kom på turtall og gjekk fint. Vidare på vei so kom det ein høg lyd lokalisert bak i bagasjerommet på venstre side. Siste som skjedde var at det kom ein lyd i motoren som høyres ut so ei gammal fiskeskøyte. Har kobla på vagcom og lest ut feilmeldinga, men der var det ingenting. Har lagt ved ein film av lyden i motoren

Bilen er ein touareg 2004 mod 2.5 174 hk km 199300

Noken so har eit godt tips??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitasje på kamaksel gir mange ganger sjektelyd. Er veldig vanskelig å høre skikkelig på videoen utenom akkurat når du drar fra trykkrøret. Jeg skifta kamaksel på t5en min (samme motor ca) før sommeren pga slitasje på kamaksel. Hadde dårlig sviv, men hadde ikke gått så langt at det var veldig fremtredende. Sliter du med å få turtall hvis du ruser den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt ei runde i dag å tatt av toppdekselet. Kammen ser veldi bra ut utan noke form for slitasjespor på kammane. Motor går fint og har ingen problem med å ruse den. Lure litt på om det kan ha løsna litt sot som har lagt seg på eit ventilsete.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres ut som en ventilløfter som har gitt seg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt ei runde i dag å tatt av toppdekselet. Kammen ser veldi bra ut utan noke form for slitasjespor på kammane. Motor går fint og har ingen problem med å ruse den. Lure litt på om det kan ha løsna litt sot som har lagt seg på eit ventilsete.

Har du montert det igjen? Sjekk skikkelig grundig. Kan være fort å overse da løfterene ofte er fulle av olje etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres ut som en ventilløfter som har gitt seg...

Har vært inne på tanken ja. Noken enkel måte å finne ut at løftaren har tatt kveld??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du montert det igjen? Sjekk skikkelig grundig. Kan være fort å overse da løfterene ofte er fulle av olje etc.

Prøvde å tørke godt reint å studere spissane på kammane og løftarane. Såg grei ut, men kansje om eg kjente godt etter kunne eg kjenne eit ørlite flatt parti på spissane. Kor mykje skal egentli til før da gjere noke utslag??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja vanskelig å si. Men når du har såpass sjektelyd pleier det å være godt merke i løfterene, men som sagt vanskelig å se noen ganger.. På min kam manglet det flere mm med løft..

IMG_0038.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er løfteren i orden kan du ikke trykke den sammen. Er de defekt kan den ganske lett trykkes sammen. På min var en så dårlig at den kunne trykkes sammen mens den enda sto i toppen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.