A6 2.5 TDI Tip Quattro Slurer i 1 og 2 gir.

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp. Har akkurat kjøpt en A6 2.5 V6 Tdi Tip Quattro.

Mitt spørsmål er. Er det clutchen som er gåen på bilen min. Den slurer på 1 og andre gir ved hardt pådrag eller jeg skal ta bakkestart. Ved vanlig kjøring merkes ingen ting. da girer den fin, helt til man tar kickdown da slurer den igjen. Forrige eier sa det var skiftet olje på kassen i sommer.

Så er det noen som har et godt svar til meg.: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du med at den slurer?

Går bilen normalt forover men at turtallet kan øke mer enn hastigheten på bilen?

 

Antar at bilen din er 1998-2004 modell? I såfall er det slik at converteren aldri låser helt i første og andre gir, og ved jevn fart med plutselig gasspådrag vil turtallet øke mer enn farten vil. Når du kommer til 3. gir slurer den først, deretter låses converter. Ved normal kjøring i 4-5 gir er converter låst slik at ved pådrag endres hastighet lineært med turtall.

 

Hvor langt har bilen gått? Har den begynt å slure mer enn da du kjøpte den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Har akkurat kjøpt bilen. den har gått 290.000. 2002 mod Men den slurer ikke på den måten du beskriver. Om jeg skal kjøre opp en bakke for eksempel så drar den turtall opp mot 3000 rpm og så smeller den kraftig i gir.

Under vanlig kjøring slurer den ikke på noen av girene. Men derimot om jeg står stille i et kryss og skal ta løst litt kjapt drar den opp til mellom 2500 - 3000 rpm får den kobler inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Har akkurat kjøpt bilen. den har gått 290.000. 2002 mod Men den slurer ikke på den måten du beskriver. Om jeg skal kjøre opp en bakke for eksempel så drar den turtall opp mot 3000 rpm og så smeller den kraftig i gir.

Under vanlig kjøring slurer den ikke på noen av girene. Men derimot om jeg står stille i et kryss og skal ta løst litt kjapt drar den opp til mellom 2500 - 3000 rpm får den kobler inn.

 

Det er ikke normalt.

 

Er det noe å hente på garanti fra selger?

 

For å fikse er første bud å ta diagnose, deretter skifte olje og filter.

Er du heldig er det kun gammel olje og tett filter. Eller defekt LMM eller noe annet elektronisk som lett lar seg fikse.

Ikke ukjent på disse kassene.

 

Men det kan også være mer omfattende feil på kasse/converter som krever overhaling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Kan man bruke vag-com for å ta diagnose da eller må jeg på verksted. Har akkurat bestillt meg den. VCDS diagnose saken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Kan man bruke vag-com for å ta diagnose da eller må jeg på verksted. Har akkurat bestillt meg den. VCDS diagnose saken.

 

Ja, den leser ut og kan slette feilkoder slik du trenger. Les ut feilkoder, lagre dem, slett kodne og se hvilke som kommer tilbake. Så får du skilt vekk hvilke feilkoder som er gamle og hvilke som gjelder nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.