Katalysator! Stjeler den effekt? Har det noe hensikt å sett inn et race kat?=

Anbefalte innlegg

Hei! jeg lurte på å fjerne katalysator midletidlig, sette den på plass igjen ved eu kontroll. Fjerne den å lage til et vanlig eksos rør med påsveiset mutter får lambdasonde. vil motor få feil signaler når den ikke har katalysatoren? eller kommer jeg til å få mer effekt? settter lambdasonde på nøyaktig samme plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil gjelder dette?

enkelte biler har lambda på begge sider av cat for å kunne sjekke om cat fungerer.

du vil nok ikke kjenne økt effekt med mindre cat'en nesten er tett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm vil jeg ikke få økt effekt ved fjerning av kat? mener bestemt den stjeler mins 10 hk jeg:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en myte. Snurrer en VR6T i klubben med 400+hk og cat. Går fin fint det, og sparer deg for krøll under EU

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en 200 med 10V motor en gang i tida. Der var det INGEN merkbar forskjell med cat-erstatter og cat.

Det samme er også forsøkt på en S6 med 2,2 20VT hvor dette heller ikke hadde noen som helst merkbar effekt.

Men på enkelte tdi-biler vil man ofte få merkbart bedre effekt, da cattene soter igjen og skaper enorm motstand som igjen krever mye gasspådrag og derav forurensning for å gå normalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde stor forskjell på NG motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde minimal forskjell på 1,9 TDI 90hk (1z). En anelse bedre bunndrag og noe mer turbosus, men ikke nok til at det egentlig var verdt å kjøre uten, sånn i forhold til problemer ved EU. Har aldri hatt særlig troen på å fjerne katalysator for å få bedre effekt, så benyttet sjansen til å prøve med det samme jeg byttet downpipe (original) på bilen, kun for moro skyld.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde stor forskjell på NG motor.

Sjekka du at den var åpen og fin, eller kan den ha vært tett?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må man ha kat på diesel da? Hiacen har i alle fall gått gjennom EU 3 ganger på rappen uten..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må man ha kat på diesel da? Hiacen har i alle fall gått gjennom EU 3 ganger på rappen uten..

Skal redusere utslipp av CO, som ikke måles. Men den øker nesten alltid mengden røykpartikler som måles. Enten ved at det samler seg sot som løsner når man ruser eller ved at den er halvtett og at motoren må jobbe hardere (=mer sot) for å fungere. Så målingene blir som regel bedre, men det skal jo sjekkes at den henger under der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Får mange år siden da jeg gikk på bilmekaniker linja på skolen , mener jeg bestemt att læreren sa at katalysatoren stjal mini 10 HK

er det noe i dette eller bare tull? Går det bra å montere Biltemas race kat , uten å få noe feilmeldinger , feil justeringer av motor? tenker da på lamdasdonde. sitter en (mutter) på biltemas race kat slik at man kan montere lam, vill denne gi motoren riktig signal? Går det an å fjerne hele kat å montere et rør med uttak får lam?: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint å montere inn rør med lmm på, men husk å montere cat tilbake ved eu kontroll da du vil få anmerkning på Co2 og manglende cat...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjerte opp og fjernet innmaten på min 3bg 1,9tdi bv43 med coustum map. Ble ble bedre på høyere turtall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.