Kald motor ved en del - grader..

Anbefalte innlegg

Hei

Det har vært kald i nord i det siste. Og på min siste kjøretur så kom det opp i -22 på det meste. Og ved kjøring i 90 i 6 gir kom jeg aldri opp i 90 grader. Den lå midt i mella 50 og 90 hele tiden. Ved en forbikjøring så steg den litt. Når jeg stoppet og hadde bilen i gang så lusket den seg helt ned til 50 grader.

Og ved bykjøring (40-60) med -12 så kommer jeg heller aldri opp i 90 grader. Men ved kjøring under -10 ca da på langkjøring, så er holder den seg på 90.

Er dette normalt?

Er ingen problem å få varme inne i bilen og sånn. Er en norsk Audi a4 2011 2.0 tdi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du webasto? Kjørte ned fra fjellet for to dager siden i - 12grader. Etter 3mil med flater-nedoverbakker så hadde eg 75grader. Trykte på webasto knappen og den steg til 90grader på et par min.

Bilene våre går for billig om vinteren!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei har ikke webasto :( Lurer om om jeg skulle ha dratt innom møller å få det sjekka ut.. Det beste er vel i ligge på driftstemp? Sånn forbruksmessig og slitasje messig tenke eg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt normalt på nyere dieselmotorer. Under -15 grader sliter jeg også. Dog heldigvis har jeg elektrisk tilleggsvarmer så kupeen er alltid varm.

Fra 0 til -10 så får jeg lett 85-90 grader men om jeg blir stående (feks ferjekø) begynner tempen å synke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.