#1 Skrevet Desember 23, 2014 Hei Det har vært kald i nord i det siste. Og på min siste kjøretur så kom det opp i -22 på det meste. Og ved kjøring i 90 i 6 gir kom jeg aldri opp i 90 grader. Den lå midt i mella 50 og 90 hele tiden. Ved en forbikjøring så steg den litt. Når jeg stoppet og hadde bilen i gang så lusket den seg helt ned til 50 grader. Og ved bykjøring (40-60) med -12 så kommer jeg heller aldri opp i 90 grader. Men ved kjøring under -10 ca da på langkjøring, så er holder den seg på 90. Er dette normalt? Er ingen problem å få varme inne i bilen og sånn. Er en norsk Audi a4 2011 2.0 tdi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 24, 2014 Har du webasto? Kjørte ned fra fjellet for to dager siden i - 12grader. Etter 3mil med flater-nedoverbakker så hadde eg 75grader. Trykte på webasto knappen og den steg til 90grader på et par min. Bilene våre går for billig om vinteren! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 24, 2014 Nei har ikke webasto Lurer om om jeg skulle ha dratt innom møller å få det sjekka ut.. Det beste er vel i ligge på driftstemp? Sånn forbruksmessig og slitasje messig tenke eg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 24, 2014 Det er helt normalt på nyere dieselmotorer. Under -15 grader sliter jeg også. Dog heldigvis har jeg elektrisk tilleggsvarmer så kupeen er alltid varm. Fra 0 til -10 så får jeg lett 85-90 grader men om jeg blir stående (feks ferjekø) begynner tempen å synke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 24, 2014 Helt normalt. Dieselmotoren har høy effektivitet, som igjen gir mindre overskuddsvarme. Varme = energitap. Politiet klaget også over manglende varme i sine Passater for noen år siden: http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/politibiler-iskalde-mangler-dieselvarmer/a/10075906/ http://bil.aftenposten.no/bil/--Politibilen-er-iskald-innvendig-14153.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 31, 2014 Jepp, samme her også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...