Beste "trim-chip" til Audi Q7

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen her inne har erfaring med flere typer/merker vedrørende chiptrimming til Audi.

Ser litt mot bl.a. BSR og KCR som begge enkelt kobles til diagnosekontakten og gir bilen nytt program på få minutter, MEN, er dette en løsning som ikke skader motor og gir.

Selv om dette er en enkel måte å trimme på og som kan reverseres på få minutter er det heller slik at man isteden burde velge optimalisering på "rullende landeveien"? Denne siste løsningen er jo en heller langdryg løsning både ved tuning og de-tuning(hvis nødvendig).

Fortsatt god jul [emoji318]

Mvh Eskild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De boksene du snakker om legger inn software på samme måte som en tuner gjør. (Hvis det brukes OBD kontakta.)

De fleste ferdig map's som du får kjøpt er "standard" og har blitt utprøvd. Du kan få mer effekt ved optimalisering på rulle. Men.. Da koster det fort endel mer. Og jeg ville ikke kosta på bilen det, med mindre du har oppgradert deler i motoren.

Når filen først er laget ferdig. Så tar det ikke noe lengre eller kortere tid med tuning/detuning enn de boksene.

Hvilken motor er det snakk om?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Daniel, takk for svar.

Det er en 3,0 BUG diesel motor på 233 hk og 500 Nm.

Har lest at automatkassen disse bilene er utstyrt med tåler opp mot ca. 750 Nm, stemmer dette? Av erfaring ser jeg at det er viktig å være "innenfor" på dette punktet også, siden tuningboksene gir betydelig økning i dreiemoment, så ikke converter og annet i kassen havarerer.

Mvh Eskild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye de tåler har jeg ikke lest noe om. Har tatt Stage 2 på 2stk 3.0tdi Q7 med automat og de har gått uten problemer i et år nå. Uansett så er man godt under 750nm selv med remap. Jeg får tak i 4 forskjellige remap til den. (Siste er for drivstofføkonomi)

Screen Shot 12-25-14 at 04.05 PM.PNG

Screen Shot 12-25-14 at 04.05 PM 001.PNG

Screen Shot 12-25-14 at 04.10 PM 001.PNG

Screen Shot 12-25-14 at 04.10 PM.PNG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken leverandør/fabrikat er det du viser til her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min leverandør fra tyskland og england :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betyr det egen tuningboks og evt. hvilket merke, eller programvare, pc og OBD kabel ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kobler til styreenheten med pc og henter ut orginalfila. Den blir optimalisert. Så blir den nye fila lagt inn. Flashcounter blir også resatt. Man kan bytte tilbake til orginalt hvis man vil, uten spor av remappinga. De boksene du snakker om fra feks bsr er samme greia. Man bruker den isteden for en pc. Men du må også betale 1600kr ekstra for den boksen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for utdypende svar [emoji2]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.