Audi a6 c5 1.8tq "sladding"

Anbefalte innlegg

Kjøpte en 2003 A6 1.8tq i høst, å idag kom første snøfallet som jeg har gledet meg sann til! Men her tror jeg at jeg trenger noen tips til hvordan å ha det kjekt med quattro, for dette var dødt. Har en manuel bryter i dashbord til ESP, som skal forhindre spinning, men det hjalp jo heller lite:)

Er det noen sikringer som må rives ut? eller hva finnes av triks for å få lagt den i godt sideslengs i nysnø?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme bil bare 2004. Trykker bare en gang på knappen og jeg kan kjøre så mye sleng jeg vil.

Lyser esp-lampa når du trykker på knappen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, lyser kontinuerlig. Virker som at bilen bremser fordiom... men hva må til får å få ut rompa? Høg fart å mer gass?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det vel også slik at ESP-knappen bare slår ut antispinn.. :)

Prøv å holde den inne i 10-20-30 sekunder... Da skal også stabiliseringsprogrammet slås av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg litt å prøve på mellom x antall kaffibesøk idag:D Er det noe som skal gi beskjed etter at den har blitt holdt inne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, men jeg tror ikonet i dashen skal blinke. Det er vel bare å prøve på en parkeringsplass :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde tidligere en 99-modell A6 2.8q Tiptronic. På denne bilen så ble ESP koblet ut med knappen, ASR var fremdeles delvis til stede, elektronikken forsøkte fremdeles å bremse spinnende hjul, men motorkutt ble slått av sammen med ESP. Jeg synes ikke det var noe problem å ligge bredt med denne, annet enn at automatic krever litt annerledes kjørestil enn manuell gjør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kun kjørt fwd før, så kan ha noe med det å gjøre... får øve å teste i de sene timer idag. Prøvde å holde inne knappen isted når jeg var ute å kjørte, da slukket lyset etter 10 sekunder å etter det reagerte ikke knappen før jeg hadde startet å stoppet bilen etterpå. Men fikk ikke prøvd noe sladde noe da.

Skal oppdatere etter jeg har fått tatt meg en orntli tur ikveld

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilen låg vist i meg. Trenkte barre litt større plass å boltre meg på:) fantastiske greier! Takk for gode råd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers så går det i nappe litt i brekket så du får ut ræva, så er det full gass bortover :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.