#1 Skrevet Desember 24, 2014 Kjøpte en 2003 A6 1.8tq i høst, å idag kom første snøfallet som jeg har gledet meg sann til! Men her tror jeg at jeg trenger noen tips til hvordan å ha det kjekt med quattro, for dette var dødt. Har en manuel bryter i dashbord til ESP, som skal forhindre spinning, men det hjalp jo heller lite:) Er det noen sikringer som må rives ut? eller hva finnes av triks for å få lagt den i godt sideslengs i nysnø? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 25, 2014 Jeg har samme bil bare 2004. Trykker bare en gang på knappen og jeg kan kjøre så mye sleng jeg vil. Lyser esp-lampa når du trykker på knappen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 25, 2014 Ja, lyser kontinuerlig. Virker som at bilen bremser fordiom... men hva må til får å få ut rompa? Høg fart å mer gass? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 25, 2014 Her er det vel også slik at ESP-knappen bare slår ut antispinn.. Prøv å holde den inne i 10-20-30 sekunder... Da skal også stabiliseringsprogrammet slås av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 25, 2014 Da har jeg litt å prøve på mellom x antall kaffibesøk idag:D Er det noe som skal gi beskjed etter at den har blitt holdt inne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 25, 2014 Nei, men jeg tror ikonet i dashen skal blinke. Det er vel bare å prøve på en parkeringsplass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 25, 2014 Jeg hadde tidligere en 99-modell A6 2.8q Tiptronic. På denne bilen så ble ESP koblet ut med knappen, ASR var fremdeles delvis til stede, elektronikken forsøkte fremdeles å bremse spinnende hjul, men motorkutt ble slått av sammen med ESP. Jeg synes ikke det var noe problem å ligge bredt med denne, annet enn at automatic krever litt annerledes kjørestil enn manuell gjør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 25, 2014 Har kun kjørt fwd før, så kan ha noe med det å gjøre... får øve å teste i de sene timer idag. Prøvde å holde inne knappen isted når jeg var ute å kjørte, da slukket lyset etter 10 sekunder å etter det reagerte ikke knappen før jeg hadde startet å stoppet bilen etterpå. Men fikk ikke prøvd noe sladde noe da. Skal oppdatere etter jeg har fått tatt meg en orntli tur ikveld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 25, 2014 Feilen låg vist i meg. Trenkte barre litt større plass å boltre meg på fantastiske greier! Takk for gode råd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 26, 2014 Kos deg i romjula 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 26, 2014 Ellers så går det i nappe litt i brekket så du får ut ræva, så er det full gass bortover 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...