Automatkasse og placebo effekten - funker det?

Anbefalte innlegg

Har en allroad 2003, 2,5 tdi, 230.000 km, som jeg synes enkelte ganger gearer litt hardt, men ikke urovekkende.

Bytter olje på gearkassa hver 50.000 km.

Så leste jeg dette innlegget nedenfor for noen dager siden, og utførte det som står der med å trykke gasspedalen ned i 10 sec. osv, og jeg synes faktisk at det ble en helt annen behagelig gearing på bilen.

Kanskje innbilningskraften er stor, selv om jeg vanligvis er meget skeptisk til det meste....

Har ikke hivd på det tilsetningsstoffet som nevnes i den artikkelen, kun gjort det som er nevnt med gasspedalen, punkt 1 til 5.

Det som er nevnt videre vet jeg ingenting om...

Men hva gjør dette med elektronikken til gearkassa egentlig?

http://forum.vacn.no/showthread.php?266327-2008-A6-2-7tdi-quattro-automattrøbbel-hard-skifting&p=2942362&viewfull=1#post2942362

[ATTACH=CONFIG]219353[/ATTACH]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gitt att dette er en måte å kalibrere gasspjeld på så har det nok en effekt;) Merket forskjell på min, men kalibrerte da via vagcom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innlegget du viser til er jeg som har skrevet.

Fikk den prosedyren for noen år siden av en polsk mekaniker.

Jeg forstå det slikt dengang at han hadde gode kontakter med utviklerene for ventilhus til autokasser.

Hva den gjør med elektronikken???vellll det er jeg ikke sikker på.

Men kunne tenke meg en form for O-stilling og samkjøring med styre-enheten.

Jeg selv har kjørt denne prosedyren på problemkasser mange ganger og med meget gode resultater.

Tilsetningsstoffet jeg henviser til har jeg også gode erfaringer med.

F.EKS

fikk inn en audi med "manuel gir" som var vanskelig å få både i 4 og 3 gir ved nedgiring.

Jeg hivd på en flaske og tenke det ikke gjore noe siden kassa skulle skiftes.(Jeg kan ikke anbefale noen å gjøre dette)

Bilen har nå gått i 9 mnd uten problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle gjerne vist om noen andre har prøvd dette som jeg nevner over, da jeg er helt sikker på at dette har hatt en god effekt på hvordan bilen gearer, på min 2003 allroad AKE m/tiptronic.

Jeg er skeptisk til mye luriumstoff og annet pengesløseri, men "DET FUNKER FOR MEG!" som de sier i vitapro-reklamen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.