#1 Skrevet Desember 25, 2014 Fant i dag ut at jeg har Defa SmartStart på min bil. Problemet er at jeg ikke får den til å funke. Jeg fikk ikke med fjernkontrollen, da jeg kjøpte bilen. Får ikke noe til å funke(hverken kupevifte eller varmeelement), ved kun å plugge i strømkabelen, slik som på enklere modeller. Er det sånn at man må ha fjernkontrollen for å få den til å funke? Noen som veit om man bare kan kjøpe en fjernkontroll, og parre den opp selv, eller må en Defa-forhandler ordne dette? På forhånd mange takk! Håper jeg har postet riktig sted. Første post her på forumet, så ikke kapp fingra av meg, om jeg har gjort feil:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 25, 2014 Hei og velkommen til klubben Jon Kristoffer Du må nok ha fjernkontrollen for å få systemet til å starte. Man er nødt til å lagre hentetidspunkt så vil systemet avhengig av temperatur ute velge når den skal starte, derav navnet SmartStart. Du kan nok kun kjøpe fjernkontroll og få denne parret opp. Evt så kan du jo oppgradere til Defa Link som har styring ifra telefon, jeg har dette og kan aldri leve uten det igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 25, 2014 Mange takk, Bjørn! Det forklarer hvorfor vi ikke fikk til ting i dag. Vi fant først ut at en av kablene inn i styringsboksen hadde detti ut. Hjalp jo ingenting, så feilsøkte videre, og fant ut at forrige eier hadde gjemt unna sikringsholderen, og den var jo selvfølgelig uten sikring. Satte i en ny, og tenkte at nå måtte det jo funke...men den gang ei. Fant da videre ut at det var SmartStart-systemet, og dermed manglende kontroll...Så svaret her, hjelper veldig mye! Da blir det å vente til butikkene åpner igjen, slik at man kan prøve seg med en fjernkontroll Gleder meg til å prøve! Hva skal til for å oppgradere til Defa Link? Kommer garantert til å bruke dette forumet mer fremover! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 26, 2014 Du må bytte Defa styreenhet for å få Link, i tillegg må du ha et abbonement (ca 400,-/året). Du får en ny boks i bilen som har et simkort i som er koblet til ditt telefonnummer. Du laster bare ned en app og logger på. Geniale saker Bare å sende en mail til feks Bilradiospesialisten og høre om pris, tror vi har en rabattavtale med dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 30, 2014 Nok en gang, takker for svar! Fikk tak i kontroll i går..ga vel ca 1500kr for den :-) Har ikke helt finni ut hvordan jeg parrer den sammen med bilen enda, men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 30, 2014 får du egentlig tilpasset den hjernen som sitter der fra før da?når man kjøper fjernkontrollen,så følger jo hjernen til smartstarten med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 30, 2014 Last ned brukermanualen på defa sine sider det står der hvordan der gjøres 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 30, 2014 http://www.defa.com/file/646631b3b2d/44002091_SmartStart%20spare%20part_E01.pdf I bilen den har du hoved enheten liggende, sjekk koden som står på den å legge den inn på fjernkontroll som beskrevet ovenfor, gjort det på mange biler selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 31, 2014 Kommer garantert til å bruke dette forumet mer fremover! Det er vel en av de mest innlysende grunnene til å være medlem! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 3, 2015 Beklager at det har tatt litt tid før jeg får svart..driver med flytting, så dårlig med nett og tid akkurat nå. Som Kim nevner over her, legger man inn serienr som står på enheten, på fjernkontrollen. Alt funka som det skal, så fort jeg fikk parret opp fjernkontrollen med hjernen. Så nå er det slutt på å fryse seg ihjel de første km klokka 05.00 på morgenen! :-D Mange takk for hjelpen i denne tråden! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...