Hvordan skifte Haldex olje? - A3 - 05 mod.

Anbefalte innlegg

Trenger å skifte haldex olje siden jeg har quattro. Noen som har bilder eller framgang på dette?

Hørt at det er en tappe skrue, men det finnes annen sted hvor man skal fylle haldex olja på? :P

La et bilde som jeg fant, og regner med at påfyll er på 30Nm merket...hmm....

screenshot.20.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm..ingen som har quattro her eller? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel kun to biler med quattro som har haldex, Audi TT og A3, mens alle andre har Torsen-diff (også kalt EKTE quattro).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er korrekt som du sier, tappepluggen er nederst og påfyll er der det står 30nm.

Fyll på til det renner over, men la det gjerne sige litt, ikke fyll på så altfor fort :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel kun to biler med quattro som har haldex, Audi TT og A3, mens alle andre har Torsen-diff (også kalt EKTE quattro).

Ok, var usakelig, men ser hva du mener.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er korrekt som du sier, tappepluggen er nederst og påfyll er der det står 30nm.

Fyll på til det renner over, men la det gjerne sige litt, ikke fyll på så altfor fort :)

Takk for svar, vet du om det er nøvendig å skifte filter eller det er olje filter ved haldex? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker heeelt feil, så skal filteret egentlig bare skiftes annenhvergang. Men det er sterkt anbefalt å bytte det hver gang

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal komme med så toskete innlegg kan du i det minste svare på det trådstarter lurer på.. Forøvrig så har også Q3 og A1 haldex så du tar feil der.

Trådstarter: Som Sondre sier så har du riktig instruks der. Ta å skift filteret når du først er i gang for å sikre lengst mulig levetid på diverse komponenter !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig har alle Audier levert med firehjulsdrift "ekte" quattro, da quattro bare er et navn.

Hvorvidt de forskjellige systemene kvalifiserer seg som ekte firehjulsdrift, vel det får være opp til hver enkelt å bedømme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge Haldex selv skal olje byttes hver 30000 og filter hver 60000 om jeg husker rett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger å skifte haldex olje siden jeg har quattro. Noen som har bilder eller framgang på dette?

Hørt at det er en tappe skrue, men det finnes annen sted hvor man skal fylle haldex olja på? :P

La et bilde som jeg fant, og regner med at påfyll er på 30Nm merket...hmm....

[ATTACH=CONFIG]219391[/ATTACH]

Bildet du har funnet ser ut til å være for gen1. Du har generasjon 2 i din bil.

Her er en enkel guide for bytte:

http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=133386

Pumpe for å fylle med får man kjøpt bla på biltema.

Anbefales filter sammen med olje hver 30 tusen.

Andre biler som også er levert med haldex er bla Veyron og Aventator :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke ment som en spydighet, mer som en forklaring på hvorfor ikke flere personer med Quattro hadde svart på innlegget.

Men, jeg tar selvkritikk, og beklager :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

quattro med liten q er Audi sitt varemerke, det sier ingenting om hva slags system bilene har.

De bruker både torsen, haldex og borg warner i bilene sine.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gud så vanskelige vi skulle være da, autocorrect av telefonen på stor "Q". Kan ta med at det heter Aventador da.

Har forresten haldex selv på passaten, så jeg har ingen grunn til å skulle være ufin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Marius, du må være litt forsiktig med dissa hårsåre quattro kjørerne...[emoji13][emoji12]

Hilsen haldex kjører, x quattro eier...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bildet du har funnet ser ut til å være for gen1. Du har generasjon 2 i din bil.

Her er en enkel guide for bytte:

http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=133386

Pumpe for å fylle med får man kjøpt bla på biltema.

Anbefales filter sammen med olje hver 30 tusen.

Andre biler som også er levert med haldex er bla Veyron og Aventator :D

hmmm...men dette er golfR32, samme system og måte på Audi a3 gen2? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm...men dette er golfR32, samme system og måte på Audi a3 gen2? :)

Golf R32 MK4 har gen 1 sammen med Audi A3 8L.

Golf R32 MK5 har gen 2 sammen med Audi A3 8P.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.