Webasto virker ikke etter at bilen ble strømtørr. VW passat 2008 diesel.

Anbefalte innlegg

La merke til at webastoen ikke virker etter at bilen ble strømtørr. Trykker på flammeknappen, ser ut som den starter, men det lyser i kanskje 10-20 sekunder, for så å bli helt død.

 

Ladet bilen over nattet, men hjalp ingenting.

 

Skal sies at det er en ettermontert varmer med betjeningpanel sitter i bilen + styring fra mobil.

 

Har noen råd for dette??

 

Bilen er en vw passat 08 modell, 140hk diesel stv 4motion.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor ble den uten strom? Dårlig batteri? Webasto starter ikke under et visst volt nivå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur nok webastoen er meget mye brukt i det siste. Trudde det skulle holde å lade batteriet, men virket fortsatt ikke. Webastoen starter heller ikke når motoren står og går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har brukt den mye smått har den sikkert sotet igjen. Men er også mulig at du bare må låse den opp på nytt. Er ikke lurt å bruke webastoen mye hvis du bare skal kjøre korte turer. Da burde den isåfall lades ganske ofte hvis ikke så knekker du batteriet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den går nesten alltid i 30 min, så soting har jeg ikke helt trua på. Men hvordan låser jeg opp webastoen igjen da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vag-com eller diagnosapparat...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vag-com har æ, men går det når den e ettermontert da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da bli det vel bære å leit etter sekringa da.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det montert i nytt batteri, da startet webastoen( i alle fall vifta inni bilen ). Men plutselig ble den som den var før, satte den på, først forsvinner minuttene, så blir det helt mørkt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye diesel har du på tanken? Når jeg hadde nivå på reservetank nektet webastoen å starte i Touran hvertfall, kan jo være likt på Passat?

 

Kan jo være tilfeldig at noe slik har skjedd samtidig med at bilen gikk tom for strøm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du hvilken modell du har fått installert?

Det som er dumt er at du ikke får ut feilkoder på noe vis om du har P/Z eller C, enste måten er webasto sitt eget diangoseprogram og kabel. Dette må kobles til på selve enheten. Vagcom kan ikke kommunisere med ettermonterte.

 

Fant du sikringen? Alternativt er at du kan "resette" ved å ta batteripolen for å simulere sikringen, men at resten av bilen kan bli grinete av dette akkurat der og da men.

 

Kan være en feilkode som oppstår iom. det skjer ved oppstart, alt ifra overtemp, no-flame, flame-out til kortslutning eller brudd på glødeplugg, flammesensor, vannpumpe eller vifte.

Bilen er kald forresten? Kjølevannet må være under 30 grader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg prøvd den resett-metoden som sto i ett svar her. Fant sikringa, og gjorde som det sto. Ser ut som om varmeren starter, men den går ikke. Bilen er og blir like kald.

 

Sliter med å finne ut hvilken webasto jeg har. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den begynner også stopper opp med en gang så feiler den på et eller fler punkter under selvsjekken som blir kjørt i starten, deretter så kjører den alltid 120sekunders run-down. Du kommer nok ikke så langt uten å kunne finne ut hva slags feil som dukker opp.

 

Hører du friskluftsvifta starte? (hvinelyd) Hører du doseringspumpen? (klikkelyd)

 

Tror det letteste for deg nå er å dra til de som ettermonterte denne (eller andre som driver med webasto) og få de til å koble seg på med diagnoseverktøy også får du ta det derifra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vifta starter, men ingen klikkelyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testa med vagcomen, å fikk ei feilmelding. Om det kan ha nå med feilen å gjørra veit æ verkelig ikke.

vw1.jpg

vw12.jpg

vw13.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke annet enn at bilen forventer å kunne snakke med Webastoen men gjør det ikke, rart at den er programmert inn når din er ettermontert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var jo en defekt 20amp sikring i sikringsholderen ved batteriet, men hjalp ikke å bytte denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke annet enn at bilen forventer å kunne snakke med Webastoen men gjør det ikke, rart at den er programmert inn når din er ettermontert.

 

Hvis ikke bilen snakker med webastoen så hadde den jo ikke startet :) Vanlig at det blir montert som org og kodet inn. (kanskje ikke på gamle biler)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noe å si Jan Aimar når den er ettermontert, Audi har et eget printkort i Webasto-enheten som tillater den å snakke med resten av bilen.

Espen har skrevet i 1.innlegget at dette er en ettermontert enhet, mao. den har ingen nytte av å være programmert inn, annet enn å kaste feilkode i vagcom.

Hvis ikke du sitter på annen info?

 

 

Tjah, en 20amp ryker vel ikke for ingen grunn, den er fortsatt hel etter at du byttet den? Jeg vil tippe friskluftvifta har stoppet og det er derfor sikringen røk. Når du trykker på flamme-knappen, hører du at det er en vifte som spinner opp? (hvinelyd)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noe å si Jan Aimar når den er ettermontert, Audi har et eget printkort i Webasto-enheten som tillater den å snakke med resten av bilen.

Espen har skrevet i 1.innlegget at dette er en ettermontert enhet, mao. den har ingen nytte av å være programmert inn, annet enn å kaste feilkode i vagcom.

Hvis ikke du sitter på annen info?

 

 

Tjah, en 20amp ryker vel ikke for ingen grunn, den er fortsatt hel etter at du byttet den? Jeg vil tippe friskluftvifta har stoppet og det er derfor sikringen røk. Når du trykker på flamme-knappen, hører du at det er en vifte som spinner opp? (hvinelyd)

 

Hører at vifta inni bilen starter ja.

 

Når jeg skrev at den var ettermontert, tok jeg det som en selvfølge da det er betjeningspanel fra webasto inne i bilen, og at den ikke kan styres fra kjørecomputer.. KANSKJE den er original likevel????????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører at vifta inni bilen starter ja.

 

Når jeg skrev at den var ettermontert, tok jeg det som en selvfølge da det er betjeningspanel fra webasto inne i bilen, og at den ikke kan styres fra kjørecomputer.. KANSKJE den er original likevel????????

 

Er nok bare ettermontert fjernstyring i din bil da. Det kan du se fort i servicehefte om du har pr kode 9M5

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg snakker ikke om kupèviften, men friskluftviften i selve webasto-enheten. Den som tilfører luft til forbrenningen. Du hører den utenfor under bilen, evt. kan du kjenne på eksosrøret til webastoen om du finner den.

 

Tja, kan det være original parkeringsvarmer du har da som du har oppgradert? Da er den såklart original.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok bare ettermontert fjernstyring i din bil da. Det kan du se fort i servicehefte om du har pr kode 9M5

 

Viss det skal stå på første side, ser jeg ikke at det står 9M5 der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.