Webasto virker ikke etter at bilen ble strømtørr. VW passat 2008 diesel.

Anbefalte innlegg

Jeg snakker ikke om kupèviften, men friskluftviften i selve webasto-enheten. Den som tilfører luft til forbrenningen. Du hører den utenfor under bilen, evt. kan du kjenne på eksosrøret til webastoen om du finner den.

Tja, kan det være original parkeringsvarmer du har da som du har oppgradert? Da er den såklart original.

Det finnes ikke en lyd fra webastoen, kommer ingenting fra eksosen heller.

Kun vifta inni bilen som starter. Før mente jeg ikke den startet før webastoen hadde fått gått litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper viften i webastoen har skjært seg under drift og det er derfor sikringen røk. Det er ikke til å ta feil av når den starter opp.

Nå er ikke jeg kjent på passat om du kommer til toppen ved å ta ut en av grillene til tåkelyset og at du ser den der, hvis du gjør det kan du forsøke å sette strøm på stikket til vifta, gjerne med å banke lett, kanskje den løsner da som nødløsning.

Stikket er skjult under et plastlokk imellom de to store lokka, stikket heter X4 og er et to-polet stikk.

2080752911c4de1b74.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sukk, min kjære passat som jeg var sååå glad i... Er ikke helt det samma uten varmern.. :(

Frøkte meir å meir at det e ny varmer det ende med.. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, det er ca. 8000kr for ny varmer + jobben, vifta koster rundt tusenlappen om du bytter den, ellers kan det hende du får liv i den igjen ved å ta den ut og smøre den opp.

Jeg ville nå tatt det som en liten utfordring, viftebytte kan du faktisk gjøre med hele enheten montert i bilen såfremt den er montert slik jeg er "vant til"

Liggende med toppen fremover.

Det er mer jobb om du må ha den ut, f.eks ved nedsota brennkammer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varmeren må ut på en Passat.

Masse skruing, fangeren må av osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.