ABS virker ikke etter reprasjon

Anbefalte innlegg

Hei.

Audi S4 C4 TQ 92.mod

Jeg byttet en god del forstillings deler for noen uker siden. Siden da har ikke ABS systemet virket. Jeg måtte koble fra ABS kabelen fra fjærbeinet da dette skulle ut. Nå lyser lampa i dashn ABS/AUS konstant.

Satte på tenninga under mekkinga da kabelen var koblet fra, har ikke bilen skjønt at den er koblet til igjen?

Noen som har peiling på hva som har skjedd? Må man inn med vagcom å restarte noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok in å slette feilkode ja. Bilen merket om en sensor har vert frakoblet, å da lagrer det seg en feilkode og systemet er ute av drift til feilen\feilkoden er borte.

Det kan hende at den forsvinner av seg selv etter en stund, men siden du har vag-com er det bare å gå in å slette den så lenge alt er satt riktig tilbake.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som regel slukker lampen når signalet fra hjulsensoren er i orden, så hvis lampen ikke slukker så er det nok ikke i orden. Du kan sjekke med Vagcom for sikkerhets skyld.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det må kjøres noen meter (100?) før lampa slukker, har jeg erfart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det må kjøres noen meter (100?) før lampa slukker, har jeg erfart.

Ja, og motsatt hvis man nullstiller med vagcom, da kommer feilen tilbake etter noen meter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, takk. Skal sjekke med vagcom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.