Førerdør fryser så den ikke går i lås. 05 audi a6 4b

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med at førerdøra på a6'en ikke går i lås når jeg prøver og lukke den når det er kaldt.

Jeg har tatt av dørtrekket og smurt som en helt både inne i døra og utefra iten at det hjelper...

Jeg funderer på og ta ut låsekassa, åpne den, rense, tørke og smøre den opp...

Er det noe poeng eller er det bare og kjøpe ny låsekasse?

Jeg begynner og bli litt lei av å holde døra igjenn for og si det sånn...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem på 1992 Audi 100'n til fruen. Bruker der varmepistol og blåser forsiktig med varmluft i åpningen på dørbladet mot låsekassen. Smører så opp med CRC 6-66, dvs. marine varianten til 5-56( den gir mer holdbar smøring slik jeg opplever det).

Lykke til [emoji2]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette synes jeg har vært et problem på alle mine Vag biler siden håndtaket ikke lenger var på utsiden av døren som på golf 1 og 2.

Når ikke engang de tyske ingeniørene klarer å finne en permanent løsning, er det ikke lett å finne en hjemme i garasjen. Ikke la bilen bli våt f.eks.

Jeg har mange ganger fylt bæreposer med varmt vann som jeg har holdt inntil døra for å få låst opp eller igjen.

Caddyene var værst da jeg ikke engang fikk låst opp døra.

Fint at tråden dukket opp igjen, kanskje noen har en bedre permanent løsning her et sted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg funderer på og ta ut låsekassa, åpne den, rense, tørke og smøre den opp...

Dette her er løsningen. Jeg tror det rett og slett ikke er nok smøring i låsekassa fra fabrikken, og etter noen år så tørker den lille smøringen enda mer inn. Jeg gjorde denne jobben på en Vento min mor eide på 90-tallet, den hadde mange feilfrie vintere etterpå.

Jeg brukte sprayboks-fett. Det er tynt når man sprayer, slik at det trenger inn overalt. Det blir tykt når det "tørker". Bruk liberale mengder, så holder fukten seg ute.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må smøre med riktig fett som tåler kulde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørsmålet blir jo hvor det fryser er det på utsiden eller inni låsekassa?

Tror jeg skal ta ut låsekassa i kveld og se inni den...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener å huske at på litt eldre låsekasser slik som mk2-3 golf, så kunne man åpne opp og modifisere kassen litt ved å skru en skrue inn en plass slik at det ble mer spenn i en fjær.

Dette skulle visstnok hjelpe på problemet med at døren ikke går i lås.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg løst problemet :D

Jeg tok ut låsekassa, skrudde av låsemotoren og la den mekaniske delen i diesel.

blåste den ren og la den i diesel 2 ganger, smurte den opp med white grease på sprayboks og monterte sammen...

I dag melder kona om null problemer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg løst problemet :D

Jeg tok ut låsekassa, skrudde av låsemotoren og la den mekaniske delen i diesel.

blåste den ren og la den i diesel 2 ganger, smurte den opp med white grease på sprayboks og monterte sammen...

I dag melder kona om null problemer.

Så bra, la oss høre resultatet neste gang du vasker bilen i kuldegrader også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har på mine biler smørt opp med Teflon fett, det funket gull og har som regel aldri vært noen problemer I etterkant. Er de skikkelige dårlige så har jeg åpnet og rengjort før jeg har smørt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La oss tenke positive tanker min venn, positive tanker ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På gamle Passaten min funket det i flere år på alle dører etter jeg demonterte ALT og satte det inn med så mye grease at det ikke var plass til vann. Før dette slet jeg hver gang det var frost.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet nå i kulden, døra lukker seg ikke...:o . A6 2002. Er dette kun smøring eller bør låsekassa skiftes? Har prøvd å spraye 5-56 inn i låsemekanismen bare. Fikk lukket døra ved å legge den inntil å dytte hardt. Men tar ikke sjansen på å åpne den igjen enda.

Hvor vanskelig er det å skifte låsekassa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.