Største mulige felgdimensjon på Passat 3C

Anbefalte innlegg

Hva er den største felgdimensjonen man får montert på Passat 3C? Hvilke dekkk må til for at det ikke skal subbe med justerbart? Bilder takk : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske at Runar Kopperud hadde 21" på sin 3C, klarte å google frem et par bilder men finner ikke mer info desverre.

 

Edit: 9x21 ET60

 

2e9da3bc-ca49-ef6e.jpg

 

2e9da3bc-ca6a-f0c2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er breieste 20" som går på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor langt er et snøre[emoji1]

Kommer an på hvor mye du er villig til å ofre, camber, understell, valsing, strekk osv.

Jeg er 90% sikker på at 9.5 skal gå med rette kombinasjonen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde 9x21 ET50 foran og ET60 bak, 245/30 dekk, måtte space ut foran for å hindre konflikt med fjærbenet, det er også utfordringa med 20 tom og enda bredere felg. Klaringen foran kan bli enda verre med justerbart.

 

Det er ikke god plass på Passat 3C, jeg mener grensen går et sted rundt 9,5x20 ET44 foran og 10x20 ET50 bak, 235/30 dekk. Kommer selvsagt an på senk, valsing og om man godtar litt subbing.

 

Grensen på hva som går innover foran med originalt fjærben er 9 tom ET50, testet og går akkurat. 9 tom ET52 butter. Så kan du regne om til 9,5 eller 10 tom iht det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det å kjøre med forskjellig ET foran og bak på passaten? Tenkte å få hjulene helt ut, er bedre rom bak

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det å kjøre med forskjellig ET foran og bak på passaten? Tenkte å få hjulene helt ut, er bedre rom bak

 

Bare å kjøre på det! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det å kjøre med forskjellig ET foran og bak på passaten? Tenkte å få hjulene helt ut, er bedre rom bak

 

Det går fint det, men det er egentlig ikke bedre plass foran enn bak sånn optisk sett, eneste grunnen til at man kan ha bredere bakhjul er at det ikke skal svinge. Så sånn ideelt sett burde du ha høyere offset på bredere bakhjul for å jevne ut litt. F.eks 8,5 tom ET45 foran og 10 tom ET50 bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden din litt jeg.

Vil det vere mulig å bruke 9.5x19 (265/30) ET 45 på passat 3c?

Vurdere å bytte til meg noen felger, men er redd det blir lit i største laget

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har testet 10x19 et45 i helga, og der så man at det gikk greit, så 9,5x19 et45 går jo også. Dekket ditt tror jeg ganske sikkert blir alt for breit desverre. Runar har kanskje noen tester?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har testet 10x19 et45 i helga, og der så man at det gikk greit, så 9,5x19 et45 går jo også. Dekket ditt tror jeg ganske sikkert blir alt for breit desverre. Runar har kanskje noen tester?

 

Sånn vanlig uten noen sær justering av camber, så vil jeg tro at 265 og ET45 subber godt ja. Grensen går rundt 235 og ET40, men det avhenger også av senk, både hvor lav og stiv bilen er. 9,5x19 ET45 i seg selv kan fungere, men velg 235 eller 245/35 dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grensen går rundt 235 og ET40, men det avhenger også av senk, både hvor lav og stiv bilen er. 9,5x19 ET45 i seg selv kan fungere, men velg 235 eller 245/35 dekk.

 

Runar, tror du ett smalt/avrundet 255/30/19 dekk kan gli under skjermen på 10x19" et45? 245/35 blir jo omtrent samme bredde i normal dim, så er litt nyskjerrig.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Runar, tror du ett smalt/avrundet 255/30/19 dekk kan gli under skjermen på 10x19" et45? 245/35 blir jo omtrent samme bredde i normal dim, så er litt nyskjerrig.. :)

 

Nja, at hjulet er ca 1/2 tomme mindre enn 235/35 og sånn sett er litt lengre unna skjermen hvis man ikke justerer bilen ned med justebart taler for at det går, men i utgangspunktet tror jeg ikke 255 med ET45 går innunder. At felgen er bred og ligger i kant eller stikker litt utenfor gjør at dekket strekkes utover og gjør det verre. Så nei jeg tror det vil subbe hvis ikke bilen er hard i fjæringa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.