Anbefalte innlegg

Har tileggsvarmer som går når bilen går, for å varme opp motoren fortere.

Har ingen meny i mmi for styring av denne.

Har vært i kontakt med 2 leverandører/montører av webasto som sier det ikke finnes ettermonteringskit til denne bilen.

Møller kunne heller ikke finne ut av dette, heller ikke hva som var montert i bilen fra fabrikk(pr. Telefon).

Er det muligheter for at jeg har det som trengs, men at jeg må forandre noe i Vagcom for å kunne styre webastoen?

Er heller ikke 100% sikker på om det er webasto eller ebersp. Møller sa noen biler var levert med eberspaecher og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk min tråd om det samme. Var bare å kode om i vagcom:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men om bilen ikke har sirkulasjonpumpe med webastoen funker det ikke og brule den uten motor i gang

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, da prøver jeg med vagcom i morgen, får låne kabel av en.

Vet du om jeg kan se spesifikt der om jeg har sirkulasjonspumpe?

Har ingen fjernkontroll til varmeren, så er nok stor sjans for at jeg mangler denne, men synes det er rart at det ikke finnes ettermonteringssett til webastoen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

image.jpgDa har jeg hvertfall kommet inn i den skjulte MMI menyen etter å ha forandret litt i vagcom, men det sto ingenting der om AUX HEATER.

Forandret valuen i vagcom og fulgte veiledningen http://www.carsystems.pl/?a=sklep.artykul&id=13&kategoria=15

Men jeg fikk ikke forandret verdien fra 1 til 65 eller 64 på den ene plassen.

I veiledningen under jeg fulgte skulle jeg dorandre noe fra 0 til 3. Denne sto allerede på 3, så skulle kansje tro at bilen var utstyrt med sirkulasjonspumpa(v55).

For dette er aktivering av denne uten at motoren trenger å være i gang.

The next step is go back into the VCD Application and locate Module 18 (Aux Heating), select Adaptation - 10 on the Advanced Functions, scroll to Channel 10, the stored factory value should be “00000” this needs to changed to “00003” and Saved.

What this enables is the Activation of the Recirculation Pump (V55) when the FBH is operating to pump the coolant around the system whilst the engine is off.

Måtte legge med et par bilder av kjerrra

Noen som har andre tips?

image.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre, så får jeg håpe han kan hjelpe til :-)

Takk for tips :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du for gammel mmi sw står ikke aux heater i menyen.

"Fikk det til, nå har jeg aux heater og vent i mmi under setup via klimapanelet, og det funker." Module 08-Auto HVAC > Coding - 07 > Add 2 to the current value"

Men skal det ikke være slik orginalt? Mulig det ikke er det pga import? Så nå kan jeg programmere webasto via timer osv, og ikke bare bruke fjernkontrollen. Feilkoden under aux heater er der fortsatt, vet ikke hva det er. alt funker

http://www.tyresmoke.net/forum/topic...ilary-heating/" Dette er det jeg gjorde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, hvordan kan jeg oppdatere denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Via cd. Kjøpe eller laste ned fra nett. Men det har ingen betydning for deg. Hadde gammel sw jeg of men kodet slik som over med hell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat, da kan jeg jo prøve på det.

Må det legges mye inn igjen av koder etteroppdateringen, eller er det bare å oppdatere og så er alt som før?

Er seint på året nå, men du skriver at det har ingen betydning for meg, men tidligere skrev du at har jeg for gammel sw. så kommer ikke aux heater inn der? Eller mener du om jeg laster ned på nett eller kjøper cden? :-) :-)

Har denne versjonen nå.

SW. D3-HU 6300 09.0.0 0439

HW: D3-HU 6300D2.0

FC SW: 06231AFC6AB320050

FC PS: 0050 FC HW:H01

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du skal bare trenge å kode det jeg skrev for å få opp aux heater menyen opp via setup i klimapanelet. sw har ingenbetydning. Den har bare betydning om du skal velge den via hemmelig meny og ikke har vagcom

Ser ut som du har sw 900,, dvs ikke oppdatert siden bilen var ny.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, da skjønner jeg. Ser om jeg tar oppdateringen alikevel.

Tar en prat med han "webastomannen" i buskerud, kansje han har vært borti det før og kan gi meg noen flere svar.

Takk for hjelpen :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.