#1 Skrevet Desember 29, 2014 Hei, jeg skal sende inn fjærbeina mine til kw for ombygging. I den forbindelse lurer jeg på hva de trenger bak. Altså hva skal sendes inn? Skal bakdemperne sendes inn? Skal jeg ta ut innmaten? Forran er greit. Ellers noen som har noen erfaringer å dele? Er jo ikke så mange som kjører kw på c4. Mvh Tommy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 29, 2014 Det er kun fjærbeina foran som skal sendes inn, da dise brukes som stamme og påsveises gjengeparti for høydejustering av nedre fjærfeste. Det lønner seg å plukke fjærbeina helt rene, altså ta ut hjullagrene og demperne, ellers kan det bli prispåslag for merarbeid. Bak er alt helt nytt, så der trenger de ikke noe av det gamle inn. Pass på at leverandør garanterer at du får TÜV-godkjenningspapirer til din biltype og uten at tillatte vekter i vokgnkortet ødelegges. Har hørt om de som har bestilt til S4 hvor papirene gjaldt S6, at de kun omfattet sedan eller avant, eventuelt medførte endring av tillatt lasteevne eller tilhengervekt. Vet at flere som skal gjøre dette gjerne kjøper seg et ekstra sett med fjærbein uten calippere og fjærer slik at de slipper å sende inn sine egne og stå uten bil inntil de kommer tilbake. Markedsverdien på løse fjærbein er også en del lavere enn komplette, så det trenger ikke å bli så dyrt. Da har du også et ekstra sett selv i tilfelle senere ønske om å bygge tilbake. Hvem kjøper du hos? Er alltid interessant å vite hvilke leverandører som skaffer dette. Vet om enkelte som tidligere kunne skaffe men som sluttet med dette til C4. Får håpe noen andre har erfaringer med ulike fabrikat og hvordan dette er å kjøre med kontra orginale sportsfjærer (som jeg selv synes er en perfekt blanding av komfort og kjøreegenskaper). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 29, 2014 Ja. Det var sånn du forklarte jeg trodde det var. Jeg har dobbelt opp av alt, renset, syredyppet og malt de med arcanol og bengalakk. Altså strøkne før de sendes inn. De skal ikke få noe å klage på"". Dem jeg kjøper hos påstår at kw også skal ha bakdemperen, også skal jeg ta ut "mekanismen" av bakdemperne.. Fordi kw var tomme for "huset".. Høres merkelig ut for meg. Prøver å få litt mer info av hva de mener, for det må jo være en misforståelse her.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...