2012 Passat - Lakkskade og problemer med døråpner

Anbefalte innlegg

Yo.

Har et par småproblemer med passaten som jeg tenkte det var greit å forhøre seg med her, før jeg evnt. kontakter Møller for å søke reklamasjon / garanti på dette.

Nå i disse kalde vinterdager har det vært et problem og få opp førerdøren. Det er ikke lister som har fryst fast eller noe, mekanismen er bare helt "død". Ingen problem med å åpne dør fra innsiden men skjer ingenting når man drar i håndtaket fra utsiden. I dag var det mildere og den fungerte igjen. Kjent problem?

For noen dager siden så jeg også at jeg har fått en form for lakkskade nederst på døren. Det ser ut til at lakken rett og slett har flasset av. Kan ikke se for meg at dette kan være noe annet enn en reklamasjonssak? Har ikke gjort noe som tilsier at lakken skal flasse av slik, ingen skader eller noe. Se bilder. Hva tror dere?

Passat2.jpg

Passat1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang lakkskaden tror eg du skal slite med få dekket noe de kommer til å sei at det er ytre påvikning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvordan kan noe slikt skje med ytre påvirkning? Er jo ikke akkurat som om jeg har stått med høytrykkspyleren 2cm unna.

Koster vel ganske mye å lakkere en hel dør også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har inne en reklamasjonssak til møller på en -11. De går med lupe for å sjekke ytre påvirkninger. Rustblemmer med åpenbar sprikk i kan ansees som ytre påvirkning. Så vanskelig å få igjennom noe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med lakkskaden var veldig rart, Har du hatt bilen siden ny? Ikke vært en kollisjon skade på døren?

Spør du meg er det helt klart reklamasjon. Slik jeg ser på bildet er det en lakkskade du nesten umulig ha påført selv.Det er ingen bulk der lakken har slippet taket, tror det må være en feil produksjon av noe slag. Har den vært skadet der tidligere hadde det vært litt mer logisk. Dem prøver seg sikkert med det ene å andre når du skal klage. stå på ditt så ser jeg på det som reklamasjon. Lykke til! det ordner seg sikkert! Jeg kom på noe jeg glemte helt. vis du ikke får reklamasjon, dra til et verksted som driver med spot repair , de klarer å lakkere deler av døra uten at det synes det har vært lakkskade der før,

det blir mye billigere .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lik tråd Beklager.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bare hatt bilen siden i sommer, så er usikker på om det har vært noe kollisjonsskade på den siden fra tidligere. Men skal sjekke om det er registrert noe på møller neste gang jeg er der.

Nå har jeg iallefall bestilt eu-kontroll til den 19. januar, så da skal de se på begge delene samtidige. Så får vi bare krysse fingrene. Men han jeg snakket med per telefon sa det ofte var nødvendig med en egen timebestilling for besiktelse av lakkskaden, så vi får se.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder ytre dørhåndtak og problemer i kulda så er dette ikke et uvanlig problem. Det er vist en vaier som ikke går tilbake helt riktig. Åpne døra fra innsida, ta bort de to små gummi-proppene som står på siden av dørbladet. Bruk hårføner i et par minutter, så løsner vaier sannsynligvis. Bruk så en spray for å smøre vaier/mekanisme via det ene hullet. Så lenge vaier ikke har hoppet av, så burde dette løse problemet for en stund iallefall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble bilen EU-godkjent uten feil og mangler, og vaier til dørbetjener byttet, så nå skal den fungere i kulden.

Når det gjelder lakken, så så de at døra hadde vært lakkert på nytt, men ikke hos dem. Så da skal jeg ta turen til forhandleren som jeg kjøpte bilen av, og høre om de vil stille seg til ansvar for det eller om de eventuellt vet hvem som har gjort jobben.

Møller antydet at det var gjort en dårlig jobb, uten at de ville gå ut å si det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forhandleren som jeg kjøpte bilen av, Grandahl Bil i Sarpsborg, tar kostnaden med å omlakkere døren uten å nøle. God service!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.