Ekstralys og annet tilleggs el.utstyr på nye biler, hvordan kobles dette opp?

Anbefalte innlegg

Heisan.

Har forsøkt å søke men ikke funnet svar på mitt spørsmål som vist i overskriften.

Kanskje noen her inne kunne gitt meg noen tips, aller helst helt konkrete anvisninger på hvordan man kobler opp 2 stk. ekstra LED ryggelys på en Audi Q7. Dette gjelder frittstående/hengende lamper.

Har en ide om å hente styresingal fra pluskabel til et rele fra et av de originale ryggelysene samt 12V+ fra sentralen bak på høyre side som strømtilførsel til lysene, dette burde vel fungere, eller ?

Mvh Eskild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisan.

Lurte på om noen kunne bistå med å fremskaffe koblingsskjema til Audi Q7 2007 modell, evt. komme med tips om hvor jeg kan finne dette.

I denne omgang er det for å finne ut hvilke kabel som går til ryggelysene, som jeg skal bruke som styrestrøm til et rele for ekstra ryggelys.

På forhånd takk for hjelpen [emoji2]

Mvh Eskild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har tips i denne sammenheng ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro det går greit med relestyring fra originale lys. Hvis du finner ledningen bak på lykta så er den fargekodet, du kan sikkert finne igjen den samme lederen på sentralen.

Evt så kanskje dette hjelper:

Q7 left tail light.PNG

Q7 right tail light.PNG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk fram med logisk tenking - fjernlyset mitt er bare et spjeld som åpner for ei xenonpære - Så jeg leter etter en tynn kabel.

Jeg hadde to tynne kabler på kontakten min - Jeg tar kontakten av lyktehuset, om måler mellom pinnen på den tynne kabelenog jord - Her var det 0V. Jeg slo på fjernlysene, og målte igjen - Her var det 12V. Da fant jeg kabelen!

Det er bare å måle, om du ikke klarer å finne fargekode :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg koblet opp ekstra ryggelys på min Amarok, målte meg frem og henter strøm fra bak lampa. Droppet alt av reléer og kjørte bare en forgrening, og jordet under bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strålende alle sammen, takker så mye, da prøver jeg en eller fler av forslagene :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig en oppdatering rundt dette mini prosjektet.

Synes selv at resultatet ble bra. Lyktene ble montert på innsiden av vinduet i bakluken, selv om lyseffekten ville blitt bedre med utenpå liggende lykter.

01d1826584277fc8a993815eaa67093a.jpg2a140cae747f5196d4ee9262d5d9b8eb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.