Anbefalte innlegg

Vil man få noen effektøkning med å fjerne katalysatoren på en Diesel? 1,9tdi 110hk, noen som har gjort dette? blir det mer turbolyd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope.

 

Det vil blåse mer og du vil få mer støy. Høres mer ut som en traktor. Dropp det. : nei :

 

Forøvrig er det utallige tråder hvor vi har diskutert diesel og trim. Bare så søke så finner du alle tipsene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm traktorlyd vil jeg da ikke ha....får søke å se!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det vært en 1.8T så hadde du nok fått effektøkning.Kan jo være at du får litt mere på TDI også men som sagt,mere traktor lyd også. : haha :;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd på flere biler med tdi. Overhodet ingen merkbar effekt. Kjørte tilogmed uten eksos etter kat'en en stund. Traktor jess, men ikke noe mer effekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Kn filter? Dreper man lmm da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde du lest de andre diesel-trim trådene ville du visst at det er ikke mer luft som er hemmeligheten på en dieselmotor, men mer diesel. Motoren din går med for mye luft orginalt.

 

Chip er egentlig det eneste som gir noe utbytte, og mer enn det er ikke noe vits.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde du lest de andre diesel-trim trådene ville du visst at det er ikke mer luft som er hemmeligheten på en dieselmotor, men mer diesel. Motoren din går med for mye luft orginalt.

 

Chip er egentlig det eneste som gir noe utbytte, og mer enn det er ikke noe vits.

får bli med chip! Lurte nå bare, gadd ikke å lese gjennom alle trådene : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde du lest de andre diesel-trim trådene ville du visst at det er ikke mer luft som er hemmeligheten på en dieselmotor, men mer diesel. Motoren din går med for mye luft orginalt.

 

Chip er egentlig det eneste som gir noe utbytte, og mer enn det er ikke noe vits.

 

Dette stemmer ikke.Det er faktisk mere å hente på KN filter på en diesel enn en bensin motor.Samen med chip / chip boks funker dette meget bra.

Med KN filter på diesel kan du dra bilen lengere på turtall uten at den mister pusten.Har selv KN filter i min bil Touran 1,9 TDI og der merker man stor forskjell på turtall.

Så KN på diesel bil er absolutt å anbefale : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dra lengre på turtall ja, men den "økte" effekten kan du se langt etter. Den er isåfall knapt målbar.

 

Og hva er vitsen med å dra en dieselbil høyt på turtall? Det er jo ikke der morroa ligger.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette stemmer ikke.Det er faktisk mere å hente på KN filter på en diesel enn en bensin motor.Samen med chip / chip boks funker dette meget bra.

Med KN filter på diesel kan du dra bilen lengere på turtall uten at den mister pusten.Har selv KN filter i min bil Touran 1,9 TDI og der merker man stor forskjell på turtall.

Så KN på diesel bil er absolutt å anbefale : ja :

hm delte meninger her! hvem skal man tro? gidder ikke å sette på på kn filter for så å må skifte lmm ofte...Noen som veit for sikkert om di ryker pga kn filter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis vi teoretisk sier at du får 2-3hk og at du i tillegg kan dra den "greit" til 5000rpm. Er det verdt det? Kjør heller på orginale filter og bytt de jevnlig.

 

Oljen som sitter i de fleste filter har en lei tendens til å legge seg på tråden/filmen i lmm og etterhvert "ta livet" av den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm delte meninger her! hvem skal man tro? gidder ikke å sette på på kn filter for så å må skifte lmm ofte...Noen som veit for sikkert om di ryker pga kn filter?

 

Har aldri hatt trøbbel med lmm på noen av bilene mine og jeg har hatt KN filter på alle.Tror ikke KN har solgt disse hvis dette kunne ødelegge noe for kunden.Det spørs hvor mye olje man har på ved rensing.Gjøres dette på riktig måte så er det ikke noe problem.Kjørte litt over 90000 km med Golf'en jeg hadde uten å ha trøbbel med lmm.

 

Får mulig ikke så mye hester ,men du får nm.Litt hk her og litt nm her er vel ikke å forakte.Og ihvertfall med chip er dette en bra ting å ha på motoren sin synest jeg ihvertfall.

Mange som driver med chiping anbefaler jo også å sette på annet filter (KN,Green filter o.s.v)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig at du ikke har hatt problemer, men veldig mange andre har hatt det. Så det er neppe en tilfeldighet. Og de fleste har ikke rukket å rense filtrene engang før lmm har "dødd". Tilfeldig? I think not.. ;)

 

Men som jeg har nevnt tidligere i tråden, søk og du vil finne.

 

Hvis du vil fjerne kat, montere filter, chip, dumpventil, større ic, større dyser, annen dieselpumpe, aluvinge, hevesett eller whatever, gjør som du vil. Men det er greit å sjekke opp litt med andres erfaringer. Og det gjør du ved å søke på forumet. Da har du iaffal en peilepinn på hva som lønner seg og ikke.

 

Lykke til videre begge to!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig at du ikke har hatt problemer, men veldig mange andre har hatt det. Så det er neppe en tilfeldighet. Og de fleste har ikke rukket å rense filtrene engang før lmm har "dødd". Tilfeldig? I think not.. ;)

 

Men som jeg har nevnt tidligere i tråden, søk og du vil finne.

 

Hvis du vil fjerne kat, montere filter, chip, dumpventil, større ic, større dyser, annen dieselpumpe, aluvinge, hevesett eller whatever, gjør som du vil. Men det er greit å sjekke opp litt med andres erfaringer. Og det gjør du ved å søke på forumet. Da har du iaffal en peilepinn på hva som lønner seg og ikke.

 

Lykke til videre begge to!

He he ser ut til at jeg må finlese alikavel..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testet det på¨en Golf 3 td, og det funket dårlig. Men på bensiner derimot. Hadde 2.5" bak katalysatoren på en annen bil, og når jeg erstattet katalysatoren med et 2,5" rør sank 0-100km/t tiden med over ett sekund! Fra 7,8s til 6,7 sek!! Så den har nok en del å si på bensinere i allefall...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei hei reidar valde. hvor kjøpte du filteret til touran din? har 1,9 tdi dsg 06 med men fikk problemer med gearingen etter jeg satt på filter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri hatt trøbbel med lmm på noen av bilene mine og jeg har hatt KN filter på alle.Tror ikke KN har solgt disse hvis dette kunne ødelegge noe for kunden.Det spørs hvor mye olje man har på ved rensing.Gjøres dette på riktig måte så er det ikke noe problem.Kjørte litt over 90000 km med Golf'en jeg hadde uten å ha trøbbel med lmm.

 

Får mulig ikke så mye hester ,men du får nm.Litt hk her og litt nm her er vel ikke å forakte.Og ihvertfall med chip er dette en bra ting å ha på motoren sin synest jeg ihvertfall.

Mange som driver med chiping anbefaler jo også å sette på annet filter (KN,Green filter o.s.v)

 

 

Dette med at man ødelegger lmm'en ved bruk av K&N filter er ikke sant. At luftmengde eller luftmassemåleren gir feilmelding om at den er ødelagt skjer ja. dette er fordi man som oftest ikke klarer å få fram nok kald luft til filteret. Inni Luftmassemåleren er det et lite termoelement, dette termoelementet blir sendt en viss strøm igjennom slik at elementet blir varmt og man får en viss verdi på strømmen etter elementet, da får motoren en viss mengde luft og bensin, når den står på omgang. Ettersom du gir mer gass, kommer det mer luft igjennom Luftmassemåleren og kjøler ned termoelementet, da får man en annen verdi på strømmen. elektronikken inni luftmassemåleren merker at verdiene forandrer seg og må da sende mer strøm igjennom elementet for at det skal opprettholde samme verdi som tidligere. dysene spruter da ut mer bensin.

Når man monterer K&N filter MÅ man sørge for at det blir satt opp en slags skillevegg mellom filter og motoren. grunnen til at luftmassemåleren "slår ut" er at filteret suger så mye mer luft enn det orginale at K&N filteret suger mer varmluft fra motorrommet enn kald luft. dette gjør at elementet inni luftmassemåleren ikke blir nedkjølt og lmm'en merken ingen forandring i strømmen som fører til at lmm'en ikke føler det er nødvendig å fyre på mer bensin= bilen går som en bøtte med drit.. Men når hjernen merker at det strømmer mer eksos ut (forbi lamdaen) enn det kommer luft inn i motoren i følge lmm'en, så gir luftmassemåleren feilsignal!!!! Alle tror da at oljen fra K&N filteret har ødelagt luftmengde eller luftmassemåleren, men det stemmer ikke.

K&N firmaet i USA gjorde en test på dette. viste seg etter de hadde testet 100 splitter nye luftmassemålere at INGEN ble ødelagt på grunn av oljen fra filteret !!!

Så slapp helt av, K&N filter ødelegger ikke lmm! Sørg istedet for gode luftveier til filteret;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.