225\50 R17 Går dette på passat 3C, eller vill det subbe?

Anbefalte innlegg

Greide å kjøre istykker det ene vinterdekket til Passelaten i dag, å trenger derfor nye.

Har noen omtrent nye piggdekk i dim. 225/50 R17 (225/45 org.) ligende som jeg lurte på å bytte om til.

Vill dette gå fint, eller kan det subbe?

Takker for svar.

Lars

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Org dim på Passat 3C er faktisk 215/55R16 og 235/45R17, men de fleste bruker 205/55R16 og 225/45R17 grunnet pris og tilgjengelighet. Derfor burde dette gå greit med originalt understell, men jeg har ikke førstehåndserfaring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg så at det var 235 som var std. Mener jeg har dette på sommerhjulene, mens vinterhjulene er 225, så det stemmer nok bra.

Får ikke på noe mindre enn 17" pga. bremsene på denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greide å kjøre istykker det ene vinterdekket til Passelaten i dag, å trenger derfor nye.

Har noen omtrent nye piggdekk i dim. 225/50 R17 (225/45 org.) ligende som jeg lurte på å bytte om til.

Vill dette gå fint, eller kan det subbe?

Takker for svar.

Lars

 

Det burde gå greit hvis ikke ET på felgene er for lavt, bør vel være minst 45 antar jeg. Hjul som er ca 1 tomme større enn originalt har en tendens til å kunne subbe før man tror...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da takker jeg for begge svarene. Kan nå bekrefte at det går greit med 225/50 R17 ET40.

Fikk montert dette forige dagen

 

uploadfromtaptalk1420672926344.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, med de tallene du sikter til der vill det gå utover det som er lovlig.

Om vi legger inn de faktiske talenne som er 235/45 R17 (org på denne ref. tidligere inlegg) vs 225/50 R17 får man en rulleomkrets på 2.17%.

Så jeg hadde skrevet 55 i forige innlegg, det er der snakk om 50 som i resten av tråden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, med de tallene du sikter til der vill det gå utover det som er lovlig.

Om vi legger inn de faktiske talenne som er 235/45 R17 (org på denne ref. tidligere inlegg) vs 225/50 R17 får man en rulleomkrets på 2.17%.

Så jeg hadde skrevet 55 i forige innlegg, det er der snakk om 50 som i resten av tråden.

 

Da er det ingen problem, bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører 215/55-17 et 35 på min. kunne ikke hatt bedre kombo. Perfekt kmt opp mot speedometer også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.