#1 Skrevet Januar 2, 2015 Har fått en kjent og (ikke) kjær feil på passaten som mange andre: 02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282) 02428 - Left Parking Brake Motor (V282) Clamping Force Not Reached Har ikke gått over og sjekket ledning osv. enda og kjørt spenning direkte på motoren på kaliper. Ender vel sikkert med å kjøpe ny kaliper, har ikke troen på at det skulle være noe annet enn defekt motor bak der. Men, noen som har tips til hvor disse fåes billigs? Både i Norge og utland? Evt. fix som å bytte motor etc. og ikke hele kaliperen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2015 Har det ikke vært problemer med ledningsnett til disse? Aner ikke hvilken feilkode det eventuelt vil framprovosere, men mener å huske at det ble skiftet noen ledningsnett til bakbrems da 3C Passat var ny. Verdt å sjekke først? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2015 Det letteste er vel å bare bytte motoren. Men sjekk først om det er skader\sprekker på huset til motoren. Prøv også å tvangskjøre\grunninnstille motorene, da kan du se om den fungerer. Grunninnstillingen gjøres ved hjelp av vag-com\ODIS 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 3, 2015 Det letteste er vel å bare bytte motoren. Men sjekk først om det er skader\sprekker på huset til motoren. Prøv også å tvangskjøre\grunninnstille motorene, da kan du se om den fungerer. Grunninnstillingen gjøres ved hjelp av vag-com\ODIS Har vært en snartur under nå, ser ikke ut som det er skader eller sprekket på motoren. Skal få prøvd vag-com i nærmeste fremtid også. Har det ikke vært problemer med ledningsnett til disse? Aner ikke hvilken feilkode det eventuelt vil framprovosere, men mener å huske at det ble skiftet noen ledningsnett til bakbrems da 3C Passat var ny. Verdt å sjekke først? Det er verdt å sjekke ut ja. Det kan vel være så enkelt som å ta ut kabelen og se om man får spenning i kontakta når man trykker inn knappen for brekket også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 4, 2015 Koble fra motoren på venstre kaliper i går og sprayet godt med elektrorens. Tørket og plugget inn igjen. Slettet feilkoder Funksjonskjørte bremsene med VCDS, gikk ut i hørte at det var liv i begge sider i allefall. Når jeg startet bilen var det fortsatt feilmelding i dashbordet Brukte brekket en gang via knappen inni bilen, og da forsvant feilkodene. Etterpå har brekket fungerte! Krysser fingra for at det vedvarer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 5, 2015 Mener det kom en software-oppdatering som gjorde at selvdiagnose for håndbrekk ikke ble så sensitiv på "kontakt"-problemer. På min 3C ble iallefall bryter byttet og software oppdatert hos Møller. Noen år senere slo motoren på den ene kaliperen seg vrang. For den som ikke har VCDS for hånden ble den midlertidige fixen å koble fra batteriet noen minutter for å slette feilmelding. Prøvde hårføner og elektrorens noe som fungerte noen måneder, men ved ny kuldeperiode kom feilen tilbake. Måtte da skifte elektromotor, da det var en bitteliten sprekk som medførte at det kom inn fukt. Når først brekket står er det jo noe herk. Selve elektromotor var vel festet med et par skruer og krever i utgangspunktet VCDS for å justere motoren(e). Har dog sett folk skifte klosser bak på Youtube hvor man justerer motorene uten elektronikkhjelp og kun justerer et vist antall omdreininger. Satser på at brekket ditt nå funker, men det kan være lurt å ha en fastnøkkel liggende i bila for å koble fra batteriet. Var iallefall greit å ha når jeg henta bila på skistadion i -15 grader og brekket stod... :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 5, 2015 er det ikke bare å slutte å bruke brekket? så lenge det er vinter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...