#1 Skrevet Januar 3, 2015 Hei. Må bytte batteriet i min allroad. Denne er av den typen som må kodes. Noen som har vært borti dette og vet hvordan det skal gjøres? Og ev hvilket batteri eg trenger? Takker for svar. 😄 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 4, 2015 Jeg svingte innom bergen batteri service for 2 år siden. Byttet og programmerte inn nytt batt. Kan også gjøres med vagcom. Det må velges type batt og noen siffer i serienr til batteriet må legges inn med vagcom . Kjøp et batteri fra en av de store leverandørene. Ross tech wiki hjelper deg med framgangsmåte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 4, 2015 Ja fant info om hvordan i ros tech wiki. Spørsmålet da er om noen vet hvilket batteri eg skal ha? Størrelse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 4, 2015 Er det noen som vet om batteriet har mer Amp dersom man har webasto? Eller er det likt på disse bilene uansett? Slik eg har googlet meg frem til er det 95 amp som er riktig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 4, 2015 Hei. Har akkurat byttet batteri i min 2007 Audi Q7 som har Webasto. Fikk til svar da jeg spurte hos Møller at Q7 MED Webasto skulle ha 110Ah batteri. Da jeg foreløpig ikke har VAGCOM, bytte jeg selv batteriet og fikk Møller til å kode for meg. Kan jo være slik med din også :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 5, 2015 Hei ja takk for svar. Regner med eg kanskje må ha ett litt kraftigere batteri eg og da ja. Bytta du batteriet for og så kjøre og få det kodet om? Eller må man kode inn det nye batteriet før man bytter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 5, 2015 Jeg tok sjansen på å bytte først for så å kode hos Møller. Kunne vist nok ha gitt problemer men det gikk fint. Noe av trikset er å sørge for at 12 volten ikke forsvinner mens batteriet byttes. Det betyr i klartekst at det må kobles til et batteri til evt. annen 12 volts kilde. I Q7 sitter batteriet i en kasse under førersete, så da benytter man ladepunktene foran i motorrommet for tilkobling av midlertidig 12 volt. Men jeg ville uansett sjekket med Møller hva de sier er riktig batteristørrelse til din modell. Til min var det vanlig bly-syre batteri på 110 Ah. Men jeg vil nok ved neste behov montere et AGM batteri. AGM henter seg fortere opp med hensyn på lading samt at det tåler flere og dypere utladninger enn det et vanlig bly-syre takler. Mvh Eskild 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...