Hvordan fungerer den tretthets varsleren?

Anbefalte innlegg

Kona ringte meg for noen uker siden og sa det hadde kommet opp i displayet at bilen registrerte henne som trøtt så hun burde ta en pause. (Hun påstår hun ikke var trett).

På tur i dag fikk jeg denne meldingen 3 ganger. De 2 første var på vei til Harry handel midt på dagen og jeg var overhode ikke trøtt når den varslet. Den siste var 5 min før jeg var hjemme og da var jeg sikkert sliten.

Men uansett til spørsmålet.

Hvordan merker bilen dette? Varsler den ved ugjevn gassing, Vingling, har den puls måler i setet eller blir man overvåket med kamera for å se om du bruker for lang tid på å blunke? Hva er egentlig greia? Det er jo en genial sak egentlig men begynte å lure på hvordan den fungerte når den driver å sier jeg er sliten/trøtt når jeg faktisk ikke er det. Alle 3 gangene den varslet lå jeg på motorveien med adaptiv cruskontroll aktivert og bare fulgte etter bilen forran.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

går også på tid en har kjørt sammenhengendes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.