Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen her som har gjort dette før, eller noen som har peiling og ønsker å hjelpe meg med dette mot betaling?

Har forstått at jeg kan kjøpe OEM hendel fra bukta og så bruke vagcom til å kode den inn etter montering.

Er en 2002 modell 1.6 Bensin.

Jeg bor i Skien.

Mvh

Roger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte hendel fra bukta til min bil, fikk en ekte VW hendel fra den kinesiske VW-fabrikken for et par hundrelapper.

Man må ta av rattet, bytte hendel, koble opp ledningene på rett sted, samt programmere det inn med vagcom. Her er et fint PDF-dokument som forteller i detalj hvordan det gjøres: http://vwgolfr32.co.uk/ccs.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du link til til hvor du kjøpte hendelen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden litt, om det går greit? :) Til Passat 3bg, er det mulig å finne like billig som til mk4? Søker Ebay rundt, men finner ikke noe som er i nærheten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke samme som golf da? Mener det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden litt, om det går greit? :) Til Passat 3bg, er det mulig å finne like billig som til mk4? Søker Ebay rundt, men finner ikke noe som er i nærheten.

Er det ikke samme delen da? Sammenlign delenummer på partsbase.org ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8L0953513S er delenummer som brukes på både Golf mk4 og Passat 3BG, men finner ikke noe på delenummeret som står i linken over her, hverken på Partsbase eller Vagcat. Derfor ble jeg litt usikker, ettersom det er forskjellige delenummere. 1J0953513 står det på Passat hos Partsbase, og denne passer også på Golf. Lettere forvirrende. Denne passer Passat, men usikker på om det fungerer til diesel - noe det sikkert gjør, altså.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nummeret på den ovenfor, 18G 953 513A, er et kinesisk delenummer fra FAW-VW. Jeg monterte denne i min Golf. Tilsynelatende en original FAW-del, den kom i eske med FAW og VW logoer, og VW logo på etiketten, slik som i annonsen.

FAW = First Auto Works, en av VW's partnere i Kina.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nummeret på den ovenfor, 18G 953 513A, er et kinesisk delenummer fra FAW-VW. Jeg monterte denne i min Golf. Tilsynelatende en original FAW-del, den kom i eske med FAW og VW logoer, og VW logo på etiketten, slik som i annonsen.

FAW = First Auto Works, en av VW's partnere i Kina.

Er dette alt som trengs? Leste linken du la til, og der ser det for meg ut som om man trenger noe mere ledningsnett ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trengte ikke noe mer enn det som fulgte med bryteren jeg kjøpte, tviler på at det er noe annerledes til din bil. Det er bare et nett med 5 ledninger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Da satser jeg på at det blir bra.

Hendel med ledningsnett ble bestilt idag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp denne igjen.

Jeg har hendel, ledningsnett og detaljert beskrivelse av hvordan det gjøres.

Noen som har lyst å hjelpe meg å montere, og kode inn med vag- com ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.