#1 Skrevet Januar 6, 2015 Hvor får man kjøpt dette til en kurant pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 6, 2015 Måtte hastekjøpe: Kjøpte på Mekonomen, med vår rabatt var det en tusing billigere enn på Møller. (også med rabatt.) Dette var til B6 cab dog, men B5 er ikke såå langt unna. Kan du vente litt, er nok både rexbo.eu og mister-auto.no endel under dette. Flere på forumet forhandler også deler, se under tilbudsdelen på forumet. http://www.mister-auto.no/no/brennstoffpumpe/audi-a4-avant-8d5-b5-1-8-t-150hk_v5307_g458.html http://www.mekonomen.no/bil/reservedeler/drivstoff-og-motorstyring/drivstoffpumpe/drivstoffpumpe-el-i-tank-ps554a14-E22-041-058no https://www.rexbo.eu/search?q=fuel+pump&at=4892&lp=2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 6, 2015 Generelt sett kan vi vel også anbefale at folk handler fra steder klubbmedlemene har rabattavtaler mot fremvisning av medlemskort. Altså velge en av disse ca 140 avtalene: http://www.vacn.no/rabattavtaler (kun tilgang for innloggede medlemmer) I forhold til hvor jeg bor og jobber ville jeg handlet slikt hos Jacob's Autosupply i Oslo eller Mekonomen i Ski. Eller man kan velge firma som støtter klubben med å annonsere: se til høyre på nettsidene www.vacn.no (har selv testet handel derfra og var godt fornøyd med leveringstid og pris.) Dette er en plass jeg har bedre erfaring med enn rexbo som Bjørn Eirik foreslår. Kurrante norske rekvisitaforretninger med en god rabatt gir som regel en høyst respektabel pris, når man ser på leveringstid, byttemulighet ved feil og reklmasjonsmulighet ved fabrikasjonsfeil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 7, 2015 Takk for svar, det er lest ut feilkode 561 (blandingsforhold?). Det kan selvfølgelig være mye rart, gasspjeld f.eks. men da skulle vel bilen ha startet og gått mer eller mindre eller? Jeg mistenker bensinpumpa sterkt men er litt usikker. Kom gjerne med innspill:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 7, 2015 Gode poeng, Steinar! Helt enig! Bruk definitivt klubbens partnere hvis mulig! Starter ikke bilen i det hele tatt eller bare går et sekund eller så uten at lampa til startsperra lyser, så prøv å banke litt hardt i tanken rett under baksetet på passasjersiden, der pumpa sitter. Går bilen litt lenger da, er pumpa mest sannsynlig kaputt. Men 1/4-1/2 tank er det kjapt å bytte, se f.eks.denne videoen:https://www.youtube.com/watch?v=t7EA8nCzeOg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 7, 2015 Har du byttet bensin filter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 7, 2015 Nei har ikke byttet det de to årene jeg har hatt bilen. Kunne kanskje vært en billig plass å starte... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 7, 2015 Er det noen som vet hvordan bilen oppfører seg med feil på gasspjeld? Skal den fungere på tomgang og ved kjøring hvis jeg napper ut kontakten til gasspjeld/throttle pos. sensor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 7, 2015 Nå spørs det veldig hvilken b5 1.8T du har.. Har du den vanligste AEB-motoren (opp til 1999) vil du oppleve en veldig struping av motorgange ved belastning / motbakker, samt ugjevn tomgang. Du vil også oppleve rød manifold/turbo i dette tilfellet. Har du 1999 -> så trenger ikke dette være symptomene ved gasspjeldfeil, da det er en helt annen motor. Men som nevnt over, starter bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 8, 2015 Bilen startet og gikk så vidt hvis man ga gass, men døde ut etter hvert og ville ikke starte igjen. Fant ut at det var null lyd i bensin pumpa da tenninga ble slått på og begynte demontering for å bytte pumpa. Det ble et aldri så lite helvete å løsne pumpehuset nedi tanken, det satt veldig godt. Så viste det seg at Boschpumpa jeg kjøpte var to cm lengre enn Vdo pumpa som sto i fra før. Nypumpa ble for lang og gikk ikke på plass, så da måtte vi knekke av biter av huset og stripse fast pumpa så den ikke skulle hoppe opp av "hullet" den sto i. Har ikke fått klikket på plass pumpa enda, men prøvestartet bilen og den gikk som en klokke nå. Men det plasthuset som pumpa sto i var et vanskelig puslespill å montere rett etterpå, burde vært konstruert på en enklere måte synes jeg.. Det så jo veldig enkelt ut på nettet når jeg leste hvordan man byttet bensinpumpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 8, 2015 Hehe.. Alt er enkelt når man har gjort det en gang eller to! Ja, den plasten blir veldig tørr og vanskelig å vri på etter hvert, men det er mulig å lage et verktøy el.l. for å vri den på plass. Merkelig at lengden var forskjellig egentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...