Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en Touran v.v 1,9 TDI, og den bråker noe helt for hj.... etter at alt er tatt ut. Dette for å gjøre plass til "Norgeskassa". Noen som har noen gode idèer på hvordan depingen kan komme på plass, og at det ser pent ut?? Noe som kan gjøres inni bilen, eller under??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tenkt å skru ut hele varebilgulvet nå i sommer og isolere med lydempingsplater fra Biltema. Det er nemlig ingen isolering under der.

 

Tror det skal bli pent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skift ut gitterveggen med en i plexiglass. Ser bedre ut og demper voldsomt mye lyd fra varerommet. Har dette i S6' (øvre del), sammen med stoffkledd nedre del av veggen er det stor forskjell fra tilsvarende biler med gitter. Ser pent ut og så slipper du sjenerende gitter når du kikker i speilet. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok ut hele varegulvet og limte på Biltemaplater, og det ble mye bedre. Men med sportunderstell og 17" sommerhjul så støyer det likevel. Blir inn med seter i min nå, men det blir verdens dyreste støyreduksjonstiltak.... Da kan jeg sikkert øke til 18 eller 19"!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skift ut gitterveggen med en i plexiglass. Ser bedre ut og demper voldsomt mye lyd fra varerommet. Har dette i S6' (øvre del), sammen med stoffkledd nedre del av veggen er det stor forskjell fra tilsvarende biler med gitter. Ser pent ut og så slipper du sjenerende gitter når du kikker i speilet. :)

 

Dette hørtes ut som et veldig fornuftig forslag! ;-) Fikser en "standard" glassmester utskjæring av en slik "plate" til meg uten at jeg blir ruinert, eller noe anbefalte steder i Oslo/Akershus for dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solide forslag, og dempermatter under gulvet er nok det mest praktiske. Det å bytte ut gitterveggen med lexan e.l tror jeg vil skape masse reflekser fra biler bakfra, om den får en ripe eller to. Synes å huske slikt fra gamle Pajeroer som hadde slike vegger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solide forslag, og dempermatter under gulvet er nok det mest praktiske. Det å bytte ut gitterveggen med lexan e.l tror jeg vil skape masse reflekser fra biler bakfra, om den får en ripe eller to. Synes å huske slikt fra gamle Pajeroer som hadde slike vegger.

 

Neida, ikke noe problem med det på min hvertfall. Merker ikke at ruten er der engang.

 

Akkurat hvem, hvor og hvordan dette gjøres billigst mulig vet jeg ikke. veggen var slik i min da jeg kjøpte bilen.

 

Ring litt rundt til bilrutefirmaer, butikker som selger rallyprodukter (Kollevold, Gundersen Motorsport etc) eller firmaer som driver med installajson av innredninger i varebiler og slikt.

 

Vil anbefale å unngå å bruke de tynneste platene, slik du får i en del billige varebiler, men heller be om en tykk solid plate, så unngår du synlige vibrasjoner og forvrenging av utsikten. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er nå dempet med Biltema matter. Takker for tipset

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er nå dempet med Biltema matter. Takker for tipset

Resultatet ble bra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå isolert gulvet med 10mm plater fra Biltema....

Dette var faktisk utrolig fort gjort... Kjøpte 5 plater, la disse ut på gårdsrommet og la teppet oppå disse å skar rundt med en teppekniv...

 

Som sagt gjort på 20minutt, men resultatet ble så som så... Støyer mye enda: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.