#1 Skrevet Januar 9, 2015 hei har et lite problem med A4'n min, er en 04' med 1.9 TDIQ, og problemet har egentlig vært der ganske lenge nå .. Greia er at når jeg gasser på litt så plutselig mister bilen all "futt", akkurat som at turboen kutter. (veit ikke om det er det som skjer.) Også hvis jeg stopper bilen, og starter den igjen så er alt bra igjen. Jeg får også opp motorlampa når det skjer, og jeg har avlest feilmeldingen som: Ladetrykk, manifoldtrykk for høyt. Skjønner vel egentlig ikke åssen jeg ordne det, og håper noen her inne har vært borti det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 9, 2015 Du har rett.. motorstyreenheten går i nødmodus fordi den overlader. Kan enten være feil med styringen av den interne wastegaten i turboen, eller treghet i selve turboen/wastegate'n. Som oftest er det turboskift som må til.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 10, 2015 Du har rett.. motorstyreenheten går i nødmodus fordi den overlader. Kan enten være feil med styringen av den interne wastegaten i turboen, eller treghet i selve turboen/wastegate'n. Som oftest er det turboskift som må til.. Tusen takk for svar ! Okei, søren .. Jeg får undersøke litt nærmere og krysse fingra for at det ikke blir turbobytte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 19, 2015 Da har jeg levert bilen hos Audi, de mener det er magnetventilen til turboen så de skal prøve å bytte den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...