Audi A6 2009 2,7 quattro Automatkasse/Motor lugger ved igangkjøring

Anbefalte innlegg

Hei, min Audi a6 lugger ved igangkjøring en gang i blant.

Noen ganger gir det seg selv, og andre ganger så gir det seg ikke før jeg stopper og starter bilen igjen, da er det helt borte..

Det lugger i det man slipper bremsen og på en måte lar den "gå av seg selv" uten å gi gass..

Dette skjer kun ved varm motor, og etter en stund med kjøring

Nylig flushet automatkassa

Noen som har noen teorier?

 

Feil:

Luggingen kom i fra motor i stedefor Girkasse..

Har ikke hatt problemer med dette etter jeg begynte å fylle diesel på Shell Istedenfor Statoil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert at riktig olje er brukt? Zf lifeguardfluid 8

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vibrerer hele motor når den går på tomgang når dette skjer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er riktig olje på kassa..

Motor får ujevn gange da den står i drive (på tomgang) om jeg flytter til P så blir den ujevne gangen borte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men hele motoren vibrerer ikke?

Kan sikkert være mye rart. Burde være noen audi-mekanikere som har peiling her...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du tror litt på det overnaturlige, så se på dette.

Jeg tuller faktisk ikke, kanskje det funker for din bil også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig dette kan virke altså, men var hos selgeren av bilen i går å fikk bestilt time så dem skal legge inn ny software på girkassa.. håper selvfølgelig at det kan funke!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå lagt inn ny Software på kassa, uten forbedringer! Veldig irriterende! Vil ikke tro det har noe med gasspield, med tanke på at turtallet står rolig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

-Ble det gjort ny grunninnstilling av gearkassa ifbm oljeskift?

-Riktig mengde og type olje i kassa? Hvem skiftet olje/flushet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljeskift/Flushing ble utført på 136000.

Ny software ble lagt inn på 143000.

Riktig mengde håper jeg jo selvsagt på, dette ble utført på Elitebil på Raufoss!

Men Problemet med lugging oppstod FØR flushing/oljeskift!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk motor lampe for noen uker sia, da var det Gasspield ( høyre side ) som "stagget" fra motor til spielt hadde røki i stykker..

har foresten funnet ut at girkassa er helt fin, og att lugging/problem ligger i motor.. begynner faktisk å lure på om det kan være noe galt med diesel ?

har fylt hos shell i det siste og er NESTEN ingen lugging! erfaringer??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luggingen kom i fra motor i stedefor Girkasse..

Har ikke hatt problemer med dette etter jeg begynte å fylle diesel på Shell Istedenfor Statoil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lugginga har antageligvis sin årsak i stag til gasspjeldstyringa. Enten ved at staget detter av, eller at det er veldig stor slark i gasspjeldenes innfestning/opplagring eller der staget er forbundet med styremotor/gassspjeld.. Det er forårsaket av at hele greia er laget i plast. Forholdsvis varm luft kommer inn i innsuget, fra EGR-ventil, og gjør materialet mindre slitesterkt.

Når den lugginga, kombinert med ujevn motorgang oppstår, så har det sin utspring i dette. Spjeldene blir ikke skikkelig stengt. Leste at de stenges under 1200 o/min(mener det var da) Blir det feks stående oppe på ene siden, vil man få denne ujevne gangen, med lugging ved igagnkjøring. Gir man mer gass, så vil de åpne seg opp og da er problemet borte. (Dersom det ikke er helt ødelagt, eller staget har hoppet av)

Dette er mine antagelser etter å ha lest på utallige engelske forumtråder også. Ingen fasit, og tar ingen ansvar for mine antagelser. :)

 

Kjører man på litt "bedre" diesel vil problemet oppstå sjeldnere.

 

Får kjøpt komplette innsug med skikkelige opplagringer til disse. Både 2,7 og 3,0. Får også kjøpt billige reparasjonssett om man ikke ønsker å bli "ranet" av Møller.

 

Billige stag og smådeler:

http://www.ebay.co.uk/itm/2x-Genuine-VW-Swirl-Flap-Repair-Kits-for-2-7-3-0-TDi-Inlet-Intake-Manifold-/141543341451?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item20f4a3fd8b

 

Komplette innsug med alt: (må sende de gamle tilbake for å få igjen noen kr)

http://www.ebay.co.uk/itm/COMPLETE-INLET-MANIFOLDS-KIT-2-7-3-0-TDI-AUDI-VW-A4-A5-A6-A7-A8-Q5-Q7-TOUAREG-/320946324492?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item4ab9e4440c

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.