#1 Skrevet Januar 10, 2015 Holder på å skal montere aluminium enkelmasse svinghjul fra JHMotorsport. Men hullet på svinghjulet er 0.8mm mindre enn veivtappen. Vil det øke med å varme opp svinghjulet? Og eventuelt hvor mye? Jobber i et rom som har ca 10C° temp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 10, 2015 Lineær ekspansjon av Aluminium er ca 0,000023 m/m pr grad Celsius (Kelvin). Så hvis du varmer opp 1m Alu fra 10°C til 110°C vil den bli 1 + 0,000023*(110-10) = 1,0023m 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 11, 2015 Hehe, såpass ja Men fikk det på ved å varme og tæsje på ved bruk av boltene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 11, 2015 På den motoren jeg bygget så kjøre jeg spec sin utgave av alu svinghjul og der var det spesifisert at det skulle varmes opp og tæsjes ved bruker av bolter da det skal være "press" pasning på alu svinghjul. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 11, 2015 På den motoren jeg bygget så kjøre jeg spec sin utgave av alu svinghjul og der var det spesifisert at det skulle varmes opp og tæsjes ved bruker av bolter da det skal være "press" pasning på alu svinghjul. Jepp. Gjorde som du beskriver. Og det gikk greit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...