#1 Skrevet Januar 11, 2015 Hei. jeg prøver å finne ut hvorfor den fusker/kutter fra 0,8 - 1,2. Dette skjedde etter jeg monterte ny N75. Fikk chippet om hjernen da det satt 450 hk oppsett der på original motor. Har sjekket slanger klemmer trykktest byttet plugger Vakuum testet wastegate, tett. Ventilen er slarkete, så guiden kan være slitt. Rotor byttet plugger byttet Skal prøve fordelerlokk og pluggledninger idag. Mvh Kjellsen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 11, 2015 Koblet av kontakten på N75 og økte trykket til 0,8 med stivere fjør. Det fusket fremdeles. Så da er ikke noe i hjernen det er feil med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 11, 2015 Ser du har skrevet to ganger at du har byttet plugger; hvilke plugger bruker du? Litt kresne på pluggene disse femmerne. Er fordelerlokket slitt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 11, 2015 3B og plugger er noe faenskap.. Kun bosch f5dpor der etter min egen erfaring Sikker på at ikke har en liten Vakuum eller lekasje på en trykk slange? Bruker du bosch narrow tip rotor eller en av de typene som er bred? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 11, 2015 to ganger? Da har jeg skrevet det en gang for mye Knut Arne:) Bruker kun Bosch Patina F5DPOR. Fordelerlokk og pluggledninger skal handles ikveld eller neste uke. lokket er slitt ja. Har ikke tatt nærmere titt og pluggledningene vet jeg ikke om er byttet på en stund. Ja, best å velge det som skal være i motoren Alexander:) Ganske sikker, men vet aldri. Er så mange småslanger:S Må jo kjøpe en rull med vakuum slange og bytte en dag:P Kjøpte ny rotor på Mekonomen, tror det er av ei brei type. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 11, 2015 Okei, jeg merket forskjell på tenning når jeg byttet til "narrow" tip. Bosch Part Number 1 234 332 414 Jeg hadde noe av det samme tullet og da var de en LITEN sprek på trykkslange fra turbo til IC. Da feil tennet den/fusket ved ca 1bar og den lugget om du ruset opp motorn til 1500. Når det ble 1500rpm så gikk den og vandret mellom 1500 og 1000 hele tiden opp og ned, opp og ned Hvilken n75 kjører du? Hørt om de som har hatt problem når de har kjørt "feil" n75. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 11, 2015 Takk for tips! Skal ha det i tankene om det ikke bedrer seg:) Den har ikke vandret på turtall sånn som din. Men det er rundt 1 bar ja. Du tok trykktest? jeg tenkte å gjøre det igjen da kompressorslangen lekker, må få tak i ny. For når man tar testen, kobler man seg på slangen som går til luftfilterboks? kjører J versjonen, dele nr: 034 906 283J. Det kan jo være en tanke å kikke på imorgen ved pluggledning og fordelerlokk bytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 15, 2015 Jeg får pluggledninger, fordelerlokk og bensinfilter imorgen. Så blir å prøve det, viss ikke tar jeg trykktest igjen og sjekker bensinpumpetrykk. Riktig retning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 3, 2015 Jeg får pluggledninger, fordelerlokk og bensinfilter imorgen. Så blir å prøve det, viss ikke tar jeg trykktest igjen og sjekker bensinpumpetrykk. Riktig retning? Jeg byttet plugger og alt i den retningen. Min success var å bytte bensinpumpe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 3, 2015 Takk for tips! Feilsøkte du den på en eller annen måte? Hvor kjøpte du ny? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 3, 2015 Takk for tips! Feilsøkte du den på en eller annen måte? Hvor kjøpte du ny? Jeg feilsøkte ikke noe særlig på pumpa, hadde planer om og skaffe en bensintrykksmåler, men etter coilbytte, plugger og bensinfilter osv så mistenkte jeg pumpa veldig. Gikk på mekonomen og hørte etter pris med klubbrabatt så slo jeg til Men kan være lurt og feilsøke litt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 3, 2015 Jeg feilsøkte ikke noe særlig på pumpa, hadde planer om og skaffe en bensintrykksmåler, men etter coilbytte, plugger og bensinfilter osv så mistenkte jeg pumpa veldig.Gikk på mekonomen og hørte etter pris med klubbrabatt så slo jeg til Men kan være lurt og feilsøke litt.. Jeg har byttet "like" mye som deg. Så lurer veldig på den pumpa. Pumpa ligger vell til 1800 kr? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 3, 2015 Jeg har byttet "like" mye som deg. Så lurer veldig på den pumpa. Pumpa ligger vell til 1800 kr? Ja jeg regner med at det var prisen på den, Gikk heldigvis bra for meg.:-) Var ganske frustrerende med den fuskinga.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 4, 2015 Det er jo bra! Enig i den, har ikke fått den fulle gleden av en S2 enda grunnet det:( Får låne en pumpe idag og om det går bra kjøper jeg den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 5, 2015 Det er jo bra! Enig i den, har ikke fått den fulle gleden av en S2 enda grunnet det:( Får låne en pumpe idag og om det går bra kjøper jeg den. Kjenner den følelsen...Får håpe det gir noe tegn til forbedring med ny pumpe! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 5, 2015 Da fikk jeg lånt en pumpe, kjøpte den da det er så kaldt ute å gjøre om. Det ble uansett en oppgradering MEN, det hjalp ikke på fuskingen. Skal ta en diagnose med en tidligere møller ansatt. Så satser på skikkelig diagnose Prøvde en trykktest og den ville ikke holde trykket og hørte hvesing fra slangen som er mellom turbo og MAF. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 5, 2015 Fant feil på MAF:) Renset og testkjører. Er den bedre eller ikke bli bedre må jeg uansett nytte den + filter. K&N med oljefilm er ikke bra for den. Det har han fra Møller holdt på med endel:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...