Anbefalte innlegg

har fått tak i komplett skoda superb delebil med 1,9 tdi motor. motorkode awx altså 130 hk. hva må til for å montere denne i passaten som orginalt har avb motor 100hk? hva er forskjellen på motorene? er de like men med forskjellig motorstyring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte på akkurat det samme. Bare med motor fra passat. Avf med 131hk. Var i kontakt med biltilsynet. De skal være så jævla vanskelige når det gjelder å sette inn motoren. Hvis jeg kjøper en delemotor. De måtte ha papirer på at karosseriet er det samme. Delenr på alt som har med bremser og understell å gjøre. Avgass og bla bla bla. Han anbefalte meg å få tak i en delebil så de kunne ha begge bilene i kontrollhallen og se forskjellene før man bydge om. Men i ditt tilfelle går det ikke siden det er en annen bil. 130hk har en annen turbo, større innsug. Større egr. Andre dyser og endel i blokka som er anderledes. Skal du bytte for å få mer hester eller pga havari? Du kan også sende en mail til biltilsynet der du spør de hva som skal til. For det er jo de som bestemmer om det blir godkjent eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal bytte pga havari ja, hestene trenger jeg ikke. hva må byttes over for å få den til å starte og gå?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke noe koding av startsperre/ nøkler eller noe? plug and play?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må litt programmering til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva må programeres?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei :) kun det? kan det programeres til nøkkelen som er til passaten? og man trenger vell en kode for å programere startsperre?? må jeg da ha koden som hører til passaten eller skodaen jeg tok motoren fra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må noen koder til. Så det må gjøres på merkeverksted. Det går også ann å fjerne sperra fra hjernen :) da trenger man ikke kode nøklene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei men kan de ordne med kodene selv om de ikke har bilen som motoren kommer fra? fjærne sperra? åssen? hvilke deler komuniserer på startsperra? styreenhet, nøkkel og??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei :) kun det? kan det programeres til nøkkelen som er til passaten? og man trenger vell en kode for å programere startsperre?? må jeg da ha koden som hører til passaten eller skodaen jeg tok motoren fra?

 

Trenger bare å kode om ecu.(vin,immo,kode.)

Da legger du inn koden som er i cluster og nøkler fra passat

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, åssen får man de kodene??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, åssen får man de kodene??

Må ha egne program for det,som kan lese ut disse verdiene.

Det er også en fordel å få lest ut dem før du demonterer den gamle motoren,(men trenger ikke)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en kompis på gromstad som kanskje kan ordne det, men må han ikke ha koden fra bilen som motoren kom fra? eller bare fra bilen som skal få ny motor? og er du sikker på at koden kan leses ut etter motor er tatt ut?:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en kompis på gromstad som kanskje kan ordne det, men må han ikke ha koden fra bilen som motoren kom fra? eller bare fra bilen som skal få ny motor? og er du sikker på at koden kan leses ut etter motor er tatt ut?:P

 

Som jeg skrev så trenger du ikke kodene til den nye ecu`en,den skal du jo programmere på nytt.

En annen ting er passer stikket fra passaten til ecu`en fra skoda`en.

Og er pinne stillingen lik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker vell motor el-nett fra skodaen?? og kobler det til passaten?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pinne stillingene er like på selve ecu. men 2 av de kontaktene på sia har ikke lik pinne stilling:/ må kanskje bruke el-nett fra passaten da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker vell motor el-nett fra skodaen?? og kobler det til passaten?:)

OK da har du litt jobb foran deg;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pinne stillingene er like på selve ecu. men 2 av de kontaktene på sia har ikke lik pinne stilling:/ må kanskje bruke el-nett fra passaten da?

Ville nok ha sjekket litt diagrams på passat i forhold skoda, lednings plassering og farger på stikket

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hørtes ut som mye jobb.... kanskje greiere å bytte topp på den gamle motoren:/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan flytte over topp, turbo og innsug fra awx. Så kan du få custom programvare til orginalhjernen din ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke ute etter å koste på den noe serlig:P skal bare fikses og selges egentlig:P fikk awx motoren så billig så håpte den kunne brukes. ikke mulig å flytte bare topp over? hva ligger komplett motor+gir på i pris ca 2002 km:166xxx awx ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

toppene på er like. Er forskjellige dyser

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hørtes ut som mye jobb.... kanskje greiere å bytte topp på den gamle motoren:/

Tror nok det er kjappest.

Men mulig du kan lese ut programvaren fra ecu skoda og legge den inn i ecu passat.

Dette har jeg ikke prøvet selv,men har gjørt det med flere golf IV som har bytta motor fra 1,4 til 1,6.

Da har jeg brukt 1,6 programvare i en 1,4 ecu.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.