#26 Skrevet Januar 13, 2015 På min gamle var utløserlageret defekt angivelig fordi det var feil pakket med fett, det raslet i fri med clutch ute og ble stille når den ble trykket inn. Dette skjedde ganske umiddelbart etter montering og grunnen skulle være at metallspon og partikler fra innkjøringsprosessen la seg i fettet og spiste opp lageret. Her ble det montert enkeltmasse svinghjul og 4 puck sinterclutch med forsterket trykkplate fra Dahlback, alt ble gjort på verksted så de byttet lageret igjen og siden var det aldri noe problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 13, 2015 På min gamle var utløserlageret defekt angivelig fordi det var feil pakket med fett, det raslet i fri med clutch ute og ble stille når den ble trykket inn.Dette skjedde ganske umiddelbart etter montering og grunnen skulle være at metallspon og partikler fra innkjøringsprosessen la seg i fettet og spiste opp lageret. Her ble det montert enkeltmasse svinghjul og 4 puck sinterclutch med forsterket trykkplate fra Dahlback, alt ble gjort på verksted så de byttet lageret igjen og siden var det aldri noe problem. Høre nøyaktig ut som det problemet jeg har. Husker da jeg startet opp i garagen etter bytte. Lyttet godt etter ulyder da jeg ble litt plaget med en blekplate som skulle vært montert før svinghjul. Den ble litt bøyd, så jeg var redd for at den skulle ta i svinghjul. Men ruste opp osv. Ingen lyder. Den kom kort tid etter jeg var begynt å kjøre. Va det en defekt på lageret som gjorde at det rauk? Tenkte å sende en mail til JHMotorsport å høre om di ville være litt behjelpelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Januar 14, 2015 Har egentlig ikke helt trua på den. Logikken i mitt hode sier noe annet. JEG tror rett og slett at klipset nede på clutch-gaffelen enten er slakk, eller løsnet. OG trykket fra slavesylinder stempelet i grunnstilling gir akkurat nokk trykk mot kula i bunn av clutch-gaffelen til at den ikke spretter av kula. Men ligger der å vibrerer/skrangler. Så når jeg presser inn pedal gir slavesylinder trykk mot øversiden av clutch-gaffelen, som dermed gir trykk mot lager og videre ned mot nedre kule på clutch-gaffelen. Som resulterer i at det ikke skrangler lengere. Man skal vel muligens ha byttet det klipset ved clutch bytte? Fulgte ivertfall ikke med et nytt i kittet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Januar 14, 2015 Nei, ifølge mekanikeren som byttet så var bare lageret pakket for mye med fett og clutchen hadde spist godt på svinghjulet i innkjøringsprosessen så det var en uheldig kombinasjon. Mente de sa thrustlageret men det er vel det samme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...