#1 Skrevet Januar 12, 2015 Hei, bilen min har lenge vært slik at det virker som at turboen kutter når den blir tungt belastet, f.eks. jeg gir bånn gass opp bakker. Dette kan også skje om jeg ligger lenge på turtall over 2000. Bilen er en 04 A4 med 1.9 AVF, km.stand 280.000. Når dette har skjedd har jeg bare pleid å slå av tenninga og starte motoren på nytt, så går den som den skal igjen. Ofte har dette skjedd uten at motorlampa har begynt å lyse, men "endelig" i dag kom den på, og jeg fikk lest ut feilkode "P0234 Engine Overboost Condition". I høst var bilen helt ekstrem med dette, men etter at jeg bytta olje og kjørte litt med tung henger forsvant problemet. Trodde kansje jeg bare hadde daukjørt litt, og la derfor om kjørestilen litt, men nå er problemet tilbake igjen. En kompis fortalte at hans far hadde samme problemet med sin Touran. Usikker på om det er snakk om 1.9 eller 2.0 tdi, men her lyser heller ikke motorlampa. Hva kan være galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 12, 2015 Høres ut som treg vnt mekanisme i turbo. Disse kokser igjen ved daukjøring ja. Kan vel demontere turbo og prøve å rengjøre ellers finnes det noe rensemiddel tror jeg. Prøv å rør på staget med vakuumklokka avkoblet. Skal kunne røres opp og ned lett da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 12, 2015 Hadde lingnende problem med a3 2006 2.0 tdi.. Nødmodus i tyngre bakker med gasspådrag.. Kjørte heile veien fra oslo til Tromsø sånn her.. Kunne ikke ta forbikjøringer, å måtte gire ned i bakker.. Skulle bytte turbo på garanti, men tok litt tid. Og plutselig en dag noe rett før turbobytte var problemet borte.. Fikk uansett byttet turbo på garanti. De trodde det var noe med wastegaten.. Att den ikke åpnet eller lukket seg helt. Bilen hadde stått en stund ute før jeg hentet den. Men problemet kom aldri igjen etter att turboen ble byttet =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...