#1 Skrevet Januar 13, 2015 Hei alle sammen. Jeg har litt snodige problemer med isbilen min.. Bilen oppfører seg som følgende.. Når den er "kald" går den som den skal, men når den har driftstemp i instrument så er den ikke med. Når jeg ser på måleblokker i vagcom (Gruppe 1, blokk 2) så får jeg opp temperaturen lest fra G62 føleren bak på toppen, denne viser ca 30 grader over det instrumentet viser. DVS når instrumentet viser 80 grader, viser vagcom 108 grader. Dette føer nok til at motronic drar tenningen og gjør at bilen ikke funker som den skal. ( Instrument og radiatorvifte er styrt av MFTS på vannrail..) Jeg tror dog at det er tempen i instrumentet som stemmer best, radiatorvifte starter som normalt ved drøyt 90 grader på instrumentet, og nedre radiatorslange blir varm ved ca 80. Varmeapparat osv fungerer. Når Vagcom viser 90 grader, blåser det bare lunkent av varmeapp. Jeg har prøvd 3 forskjellige G62 sensorer, og alle viser ca det samme... Det rare er at når jeg ruser motoren, så synker tempen på denne.. Kan det være luft i systemet akkurat rundt denne ? Er det noen som vet hva som er normalt å lese på denne sensoren ? Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 13, 2015 (endret) Hei, noen erfaringer: G62 viser noen ganger litt enn instrumentene (ca 5 grader), typisk ved tomgang. mulig dette skyldes: - at sensoren bak er litt mer skjermet fra den kald luftstrømmen. - at det er dårligere sirkulasjon bak i toppen (og at dette blir værre på tomgang pga generelt mindre sirkulasjon da). 80 til 108 grader, har jeg aldri sett før. Siden dette er en isbil, så kan du jo lure sensoren ved å legge inn en fast motstand i serie med sensoren. Slik at den leser f.eks. 90 grader. Edit: Link til G62 temp/resistans tabell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 13, 2015 Fiksa det på mannemåten jeg.. Datasprut og større turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 16, 2015 Det er ingenting som ikke kan fikses med en oppgradering, eller hva? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...