Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor enkelt det er å få godkjent en Golf 1,8 125hk 4motion med 1.8 turbo motor? 150/180hk.

 

Chassiet er jo levert med mer effekt bla i 2.8 204hk osv så burde vel ikke være vanskeligere enn å dokumentere bremser osv?

 

Eller er det andre ting som står i veien for å få til dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har R32 annet karosseri? Burde vel gå å få godkjent med S3 oppsett kanskje ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har R32 annet karosseri? Burde vel gå å få godkjent med S3 oppsett kanskje ?

 

Det er annet ja.

 

Ja eller vertfall 150hk motoren? Bruke downpipe fra S3 el..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener det burde gå :P Men det hjelper ikke deg så mye. Hehe.

Jubileum har jo 180hk turbomotor og samme bremser som S3, så kan ikke helt se problemet. Blir jo slik som en sossegolf (a3) er levert egentlig dette? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vel gode kontakter i BT nå Finni, bare å spør de ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 1.8 280mm bremseoppsettet eller 288mm? 288mm oppsettet brukes på ARL motoren (150hk TDI) også med 4Motion så bremsene må ihvertfall opp på det nivået. Burde gå fint å godkjenne med en god søknad. Nytt prosjekt Finni? Isbil? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.8 4Motion har ikke samme bremser som Gti, så du må evt bytte hjullagerhus til 288/312mm. Jeg har hatt alle 3 varianter; 1.8T, 1.8 4Motion og V6 4Motion.

 

Hvis jeg skulle bygget den "perfekte" Golf 4Motion, så hadde det blitt med 2.0tfsi 200hk og S3/TT understell og bremser. Qpeng leverer plug and play kit ;)

 

Ifht ditt spørsmål om godkjenning, ser jeg kun 2 utfordringer;

-Akselvekt foran, turbomotor er tyngre med alt tilbehør.

-dersom V6 skal brukes som referanse på karosseri/effekt, så har 6-sylindret karosseri annet delenr. Men jeg tror forskjellen ligger i eksosoppheng og slepekrok-innfestning i bakparten. Det er ihvertfall forskjeller der mellom en 1.8 og 2.8 4Motion.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1,9tdi 150hk er vel en tyngere motor enn 1,8t 150hk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som så noe mer på dette?

1,9tdi som utgangspunkt bør jo la seg gjøre å få godkjent, men tror noen at 2.0TFSI kan fåes godkjent? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket litt mer, en 98 modell gti har akselvekt foran på 985kg, min 1,9tdi har 1000kg.

Så akselvekter bør jo og da være innenfor.

 

Er det et spesielt organ hos vegvesenet jeg bør kontakte for å få fatt i mer info om hva som trengs?

Sist gang sendte jeg bare til svv i Bergen, fikk da et tre sider langt skriv om ombygging til vr6 som jeg da lurte på, men var mye klipp og lim fra bmw 316 til m3 (de glemte å bytte bilnavn enkelte steder) så skulle ha sjekka med et annet kontor eventuelt hva det er de vil ha av info ved søking.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.