#1 Skrevet Januar 16, 2015 Har hatt Touranen på verksted i dag i forbindelse med et problem med at kjøleviftene starter av seg selv når tenningen er av. De fant ikke ut hvor feilen lå, men skal se nærmere på saken over helgen. For at jeg ikke skulle være uten bil i helgen tok de av stikket på viftene. Men så kommer problem nr to, når de skulle kjøre ut bilen hadde alle kontakter/brytere på førerdøren sluttet å virke. Når vi låser bilen låser alle dører utenom førerdøren seg, alle vindusbryterene på de andre dørene virker, men ingen på førerdøren, bryteren for speil virker ikke og bryteren til tanklokket virker ikke. Døren er altså DØD. Har skjekket alle sikringen å de er OK. Er det noen som har et forslag (eller kanskje vet) hva dette kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 16, 2015 Hei. Kjølevifte problemet ligger vanligvis i ecm. Styreenheten for kjølevifter som sitter midt mellom viftene. Dør problemet er nok noe som har komt av att batteri muligens har vert koblet fra og til under feilsøking? Må da resette sentralelektronikken finnes nok en enkel prosedyre for dette. Vanligvis ta ut sikring noen sekunder og sette inn igjen. Håper dette hjelper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 16, 2015 Problem nr 2. Ledningsbrudd i førerdør mellom dør og A-stolpe. Ganske standard feil på Touran, Golf, Passat osv.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 16, 2015 Tusen takk for svar Dette ledningsbruddet er det en enkel sak og fikse? Kjølevifte problemet, er det en enkel del som byttes eller må hele vifteenheten byttes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 16, 2015 På Transporteren min hadde jeg samme symptom på vifta når utetemperaturføleren fuska 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...