Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en 2010 Golf 6 2.0TDI med DSG-kasse. Den har gått 104000km nå.

Skal prøve å forklare best mulig:

Det startet med at det kom et lite dunk hver gang jeg slapp gasspedalen. Nå kommer det dunk av og til når jeg trykker i n pedalen også. Og når jeg slipper pedalen og bare triller så kommer dunke lydene hele tiden, sånn 2 dunk hver sekund til jeg gir gass igjen. Er dette tegn på girkassetrøbbel? Jeg måtte bytte girkasse på min forrige bil (01 Bora) og det var samme type dunkelyd føler jeg.. jeg har 600km igjen på garantien fra Møller så det haster litt om det er girkassen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe vis du har garanti er det jo egentlig bare å levere inn å få det utbedret. Høres jo ut som det kan være noe med kassen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løse hjul er ikke dumt tips. Har hatt det på min då trodde eg og det var kassen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har vært borti det samme selv før så hjul var det første jeg sjekket

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en del testing er jeg 99,5% sikker på girkassen. Når jeg gasser opp i fart, slipper gasspedalen og mens dunkelyden durer på og jeg girer ned manuelt så blir det stille det sekundet det tar å gire ned. Noen som har noe annet å si? Skal ta kontakt med Møller i morgen tidlig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.