#1 Skrevet Januar 17, 2015 Hei, Håper noen kan hjelpe meg med problemet mitt! Får feil på ABS systemt. Har målt alle sensorer byttet en da den var kaput. Hjalp ikke etter dette har jeg byttet ABS pumpen og ABS sentralen. Ingenting har hjulpet. Noen tips? Har gått litt tom for ider! Håper noen skarpe hoder har vært borte i dette tidligere? Takk på forhånd /Glenn Skogheim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 17, 2015 Hvilken årsmodell? Hvordan viser feilen seg? Jeg fikk en liten overraskelse da jeg tok av sparkeplaten på førersiden, og så at ABS-releet (det med en sikring på) var vått, og da jeg åpnet det, var det fullt av irr og generelt lite representativt. Kan jo være du har litt av samme greia? Sjekk i hvertfall den sikringen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 17, 2015 91 modell. Har sjekket dette sikringene. Men en ting som jeg kom på nå er jo kanskje å bytte hele relet! Hm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 3, 2015 Opp igjen relet byttet. Abs funker igjen men lampen lyser like jerøig! Tips noen? Noe mer abs lampen varsler! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 3, 2015 har du sjekket abs pumpa i motoromet? har vært borti at det har vært irring i kontakta på den, dette vil gjør sånn at abs lampa lyser. bare ta av kontakt den store lange og se åssen det ser ut nedi der =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 3, 2015 Den er byttet så den er sjekket! Har hatt det problemet på S6 jeg hadde. ABS bremsene hadde heller ikke fungert haddd der vært tilfelle :-) /Glenn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 4, 2015 Er det helt fra start eller kommer det etter hvert? Du begynner å ha sjekket eller byttet alt nå, så nå begynner det å bli litt rart.. ABS-lampen (og funksjonen..) kan også trigges av statusen til diffsperra, se om input derfra er riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 15, 2015 Den er der konstant! Funksjonen av og på fungere slik den skal når man skrur av og på diff og abs knappen. Begynner å bli litt lei. Eneste jeg tenker at det kan værenå er en feil instrument huset. Men ja.. noen bedre forslag? /Glenn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 15, 2015 http://www.ebay.com/itm/ABS-BESCHLEUNIGUNGSSENSOR-AUDI-S4-C4-20V-TURBO-QUATTRO-AAN-5-GANG-443907388-/381146424734?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item58be18e59e Funksjonen til denne og hvor er den montert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 6, 2015 Du sier du har byttet ABS sensorer, er du sikker på at ABS sensor har riktig avstand til polhjul? Kan hende at amplituden\signalet fra sensor blir for sterkt\svakt opp imot de andre slik at ABS hjerne forkaster signalet og mener at det ikke stemmer. Har du prøvd å lest ut feilkoder? EVT Har du sjekket at alle polhjul har alle tagger intakt? Hadde problem med lampe på min gamle bil, viste seg da at begge polhjul foran mangler 2 tenner, dette fikk kun frem lampe i revers i starten, men tilslutt hele tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 7, 2015 http://www.ebay.com/itm/ABS-BESCHLEUNIGUNGSSENSOR-AUDI-S4-C4-20V-TURBO-QUATTRO-AAN-5-GANG-443907388-/381146424734?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item58be18e59e Funksjonen til denne og hvor er den montert? Akselerometer som registrerer om man er i sving. I C4 forhindrer den (antar jeg) at ABS'en slår inn ved svinging siden sensorene da gir forskjellig hastighet. Sitter ikke denne under baksetet, da tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...