#1 Skrevet Januar 19, 2015 Har hatt ei blokk ståede som jeg egentlig hadde tenkt å bruke i Corradoen min. Men denne har begynt å ruste både i sylindre og utenpå. Så lurte jeg på om det er mulig å gjøre noe med rusten eller er blokka skrot? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 19, 2015 Utifra bildene ser den bra ut. Med noen få runder med honing er det neppe antydning til ujevnheter som følge av rust. Toppflaten kan du uansett med fordel planfreste for å være siker på at toppakningen holder tett. Lagerbukkene pusser et par runder med stålull. Utvendig finner du sikkert noe kosmetisk å smøre på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 19, 2015 Ble plana før den ble satt vekk så skal nok være rett men bør kanskje gjøres på nytt nå ja... prøvde å hone cylinder 1 men syntes ikke det ble så mye bedre.. mulig jeg må drive på en stund til for å få det bra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 19, 2015 Ble plana før den ble satt vekk så skal nok være rett men bør kanskje gjøres på nytt nå ja... prøvde å hone cylinder 1 men syntes ikke det ble så mye bedre.. mulig jeg må drive på en stund til for å få det bra.. Spørs hvor grov hon du har, og hvilken type. Ser ut som det er hon med lange bryner du har brukt og da tar den først ned slitekanten før du går på resten av veggene. Husk også å bruke olje når du honer, ellers tar den vel ikke så mye tak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 19, 2015 Ja er med lange bryner. har brukt fine stener også men burde vel ta nok dem? hjalp en del men spørs om jeg må drive på litt lenger.. får prøve igjen i morgen takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 19, 2015 Personlig ville jeg brukt flex-hon da man får vekk de værste ujevnhetene og får deglassert uten å ta så mye totalt. Men dette er det nok delte meninger om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 21, 2015 Prøvde å hone litt i dag og ble mye bedre, men ikke helt fornøyd. får prøve litt til så håper jeg det blir bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 21, 2015 Så lenge det ikke er dype sår eller skarpe kanter så gjør det lite med litt brunfarge. Fargen blir borte 20 sekunder etter start og skulle den ikke bli det så ser du den ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...