#1 Skrevet Januar 19, 2015 Har skrudd en god del 2,5tdi R5 av den typen som sitter i denne bilen, men har ikke skrudd i det karosseriet. Er det noen som har tips så jeg slipper å prøve meg frem eller søke faglitteratur? - trenger jeg å ta av noe av plastikken på varmeanleggets boks som sitter rett over toppen, for å få plass til å skru/fjerne toppen? - låser bolten på siden av dieselpumpa akselen ved ØD slik at jeg slipper å stille inn med måleur? (tilsvarende som på Volvo V70 med samme motor) - er det nok fleksibilitet i eksosrør og oljerør til turbo til at toppen kan løftes av mens hele eksosmanifolden sitter igjen i bilen? - andre tips på denne bilen i forhold til samme motor i V70/A6/100/Transporter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 21, 2015 Da har et meget hjelpsomt medlem sendt meg litteratur. Ser ut som man ikke trenger å ta av plastkassa til varmeapparatet. Derimot er det en serviceluke fra kupeen som bør av. Litt info om pumpeløft. Skruen mot akselpumpa er for å låse den, men den blir ikke låst på spesifikt sted. Det må brukes måleur. Litt fra orginal-litteraturen: [TABLE][TR] [TD] [TABLE=width: 100%] [TR] [TD][TABLE] [TR] [TD]Blockera insprutningspump på matarstarten [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE=width: 100%] [TR] [TD][TABLE] [TR] [TD]– [/TD] [TD]Skruva i stället för förslutningsskruven i adaptern -3313-. [/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE] [TR] [TD]– [/TD] [TD]Sätt i mätklockan (mätområde 0 - 3 mm), med ca 2,0 mm förspänning i adaptern. [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [TD] [/TD] [TD][/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE=width: 100%] [TR] [TD][TABLE] [TR] [TD]– [/TD] [TD]Kontrollera om markeringen på insprutningspumphjulet och insprutningspumpen -pilar- står mitt för varandra. [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [TD] [/TD] [TD][/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE=width: 100%] [TR] [TD][TABLE] [TR] [TD]– [/TD] [TD]Lossa låsskruven -2- på insprutningspumpen. [/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE] [TR] [TD]– [/TD] [TD]Tag bort den ilagda mellanbrickan -1-. [/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE] [TR] [TD]– [/TD] [TD]Nollställ mätklockan. [/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE] [TR] [TD]– [/TD] [TD]För att säkerställa att insprutningspumpens högtryckskolvar befinner sig i nd, vrid långsamt insprutningspumphjulet med mothållet -3036- mot motorns rotationsriktning (medsols). [/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE] [TR] [TD]– [/TD] [TD]Mätklockans visare måste stå kvar på “0”, vid behov ställ den på “0” efter att nd erhållits. [/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE] [TR] [TD]Motormärkbokstäver AGX ► 01.99: [/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE] [TR] [TD]– [/TD] [TD]Vrid långsamt insprutningspumphjulet med mothållet -3036- o motorns rotationsriktning (motsols), tills att mätklockans visare visar 0,35 mm lyft. [/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE] [TR] [TD]Motormärkbokstäver AGX 02.99 ►, AHD, ANJ, APA, AVR, BBE, BBF: [/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE] [TR] [TD]– [/TD] [TD]Vrid långsamt insprutningspumphjulet med mothållet -3036- o motorns rotationsriktning (motsols), tills att mätklockans visare visar 0,55 mm lyft. [/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE] [TR] [TD]– [/TD] [TD]Spänn låsskruven på insprutningspumpen med 30 Nm. [/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE] [TR] [TD]– [/TD] [TD]Tag bort mätklockan och skruva i förslutningsskruvarna i insprutningspumpen. [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [TD] [/TD] [TD][/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE] [TR] [TD]– [/TD] [TD]Kontrollera om öd-markeringen på svänghjulet är mitt för referensmarkeringen. [/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE] [TR] [TD]– [/TD] [TD]Lägg kuggremmen på kamaxeldrevet. [/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE] [TR] [TD]– [/TD] [TD]Beakta rotationsriktningen vid en körd kuggrem. [/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE] [TR] [TD]– [/TD] [TD]Lägg in drivhjulet för insprutningspumpen i kuggremmen och fäst hjulet så på kamaxeln att det fortfarande går att vrida. [/TD] [/TR] [/TABLE] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 16, 2015 Nye spørsmål innen samme tema: Sitter dyse med nåleløftsensor som nr 4 (tilsvarende 100, A6 og Volvo) eller som nr 5 (tilsvarende transporter) på disse motorene? Når hele motor er ute, er det totalt sett enklest å montere topplokket før man putter i motoren eller etterpå? (ser veldig trangt ut så lurer på om man får plass til motorløfteren over toppen uten å stange inn i karosseriet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 24, 2015 Noen som vet? Sitter dyse med nåleløftsensor som nr 4 (tilsvarende 100, A6 og Volvo) eller som nr 5 (tilsvarende transporter) på disse motorene? Når hele motor er ute, er det totalt sett enklest å montere topplokket før man putter i motoren eller etterpå? (ser veldig trangt ut så lurer på om man får plass til motorløfteren over toppen uten å stange inn i karosseriet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...