Er disse Sachs-demperne kortere enn standard?

Anbefalte innlegg

Hei!

Sachs 170813 vs. 170811 er temaet her. Jeg sliter litt med å få montert Sachs Super Touring støtdempere (foran) på fjærbeinet til en A4 B5 med quattro. Demperen virker ca. 3 cm kortere enn den originale støtdemperen, og man må i såfall klemme fjæringen VELDIG mye sammen for å få montert godsakene.

Jeg frykter å få senket bilen på denne måten, men jeg vil jo beholde original "ride height" når jeg har standard-fjærer på bilen. De er kjøpt nye, så jeg ønsker ikke å bytte til senkefjærer bare på grunn av dette.

Er det noen som vet om Sachs 170813 passer til standard Fahrwerk på A4 02/1999? Eller er det Sachs 170811 som gjelder til den fjæringen?

Jeg vil gjerne ha stiv demping, men ikke lav bil (det er nemlig en vinterbil, dette).

Hilsen Ketil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

klipt og limt i fra hjemmesiden til sachs,ser at 170 813 er for for biler med orginalt sport understell,så de kan muligens være noe kortere.Ta kontakt med hellanor kanskje de svare mer presist.

170 813

Fitting Position : Front Axle

for vehicles with sports suspension, for vehicles with heavy duty suspension

to Ch.No. : 8D-1-030 000

Top pin, Bottom Fork

Gas Pressure

Twin-Tube

170 811

Fitting Position : Front Axle

for vehicles with standard chassis

to Ch.No. : 8D-1-030 000

Top pin, Bottom Fork

Gas Pressure

Twin-Tube

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Saken er løst. Etter en sammenlikning av bilder funnet på Internett av 170 811 (standard understell) og 170 813 (Audi sportsunderstell) ser lengden lik ut. Etter et forsøk med montering av standard-fjæring på fjærbein/demper 170 813, gikk det helt fint. Nå gleder jeg meg til å prøve om bilen "dykker" mindre i fartsdempere enn tidligere. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.