Verktøy til demontering av viskerarmer

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til verktøy som man kan ta av viskerarmen av akslingen enkelt?

Disse sitter noen ganger ganske godt fast og uten en tilpasset verktøy blir det mange ganger en kamp å få disse av.

Biltema sine avtrekkere kommer ikke godt til, tenger osv ødelegger ofte lakken.

Finnes original verktøy, er det noe lignende der ute evt en avtrekker som passer som noen vet om?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har personlig aldri hatt noen problemer med å vippe av armene, så jeg syns verktøy til dette er overflødig, men her er et sett fra Biltema. Det burde kanskje også fungere med en endeleddavtrekker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller litt forsiktig bruk av varme :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode tips!

Er noe ala denne jeg er på jakt etter:

3173_Insitu.jpg

Noen som vet om det er mulig å få kjøpt over disk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri vært borti at disse sitter så godt, pleier å dra dem oppover ruta så de løsner fra konen også handler det bare om å holde den rett når du løfter av:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på biltema i dag.

denne var billig å ser bra ut til å ta av armen:)

20150122_140215.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på biltema i dag.

denne var billig å ser bra ut til å ta av armen:)

Er denne jeg har prøvd med og den er for tjukk i klaven til at den går rundt viskerarmen.

Som du ser på bilde(ne) av de på ebay etc så er de veldig tynne i godset som skal under visker armen da det ikke er mange mm glipe her.

Den er også for liten i åpningen til å passe rundt armen så den er no-go dessverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søkte på google og fant litt av hvert,

Fikk 1.690.000 resultater på google: tool to remove windshield wipers

Her er noen litt mer spesifikke på ebay .

Takk for linker. Bestilt en sånn nå så får jeg heller avvente med å bytte armer noe mer fremover... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror jeg har tatt av 200-300 slike par og har aldri brukt verktøy. Noen få ganger har dem sittet så fast at jeg måtte ta en gummi hammer i slå på mutra mens den var halvveis avskrudd. Trikset mitt var å løfte armen fra ruta slik du gjør når du skifterviskere og bare "jiggle" opp og ned litt til den er av konen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trikset mitt var å løfte armen fra ruta slik du gjør når du skifterviskere og bare "jiggle" opp og ned litt til den er av konen.

Det samme gjør jeg. har hendt jeg har måttet dunke litt med treklubbe eller varme litt, men de kommer alltid av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.