#1 Skrevet Januar 22, 2015 (endret) Gjenbruk av tråd - opprinnelig problem er løst! Jeg har ti tommeltotter - hjelp. Har noen BlackVue i sin bil? Og litt teknisk kunnskap? Mitt slår seg av i tide og utide. BlackVue 550 er plassert i bilen min. Golf Sportsvan. 2 kamera følger med foran og bak. Topp bilder osv. Mer info her: http://www.blackvuehd.co.uk/Blackvue_DR550GW_2ch.php. Bruker en BlackVue PowerMagic Pro som sørger for at den er koblet til strøm hele tiden, og dermed gjør opptak når bilen står i ro. Ble installert av forhandleren i august men det er noe som ikke stemmer helt. Det er "skjult" opplegg og dermed umulig for meg å feilsøke selv. Hehehe... Det PowerMagic Pro gjør er å følge med på batteriet, er det under 11,8 V så slår den av enheten. Selve koblingen er så enkel at selv jeg forstår det: http://www.blackvuehd.co.uk/Power_Magic_Pro_install.php Men..., som sagt er det noe rart. Den slår seg av ved ujevne mellomrom, sjelden er den i drift neste dag men har sluttet å ta opp like etter jeg parkerer. Hvis jeg parkerer bilen, går ut av fører døren, bruker 30 sekunder før jeg åpner bakdøren, i det jeg åpner bakdøren hører jeg "BlackVue is now shutting down". Det samme kan skje om jeg sitter i bilen, mens motoren er av - vet ikke helt hva som "aktiviserer" at den skrur seg av. Tviler på det er under 11,8 V. Andre ganger kommer jeg i garasjen "neste dag", når jeg åpner bildøren hører jeg "BlackVue is now shutting down". Dette tyder jo på at det ikke er koblet direkte til batteriet - eller? Selvsagt kan det være koblet feil, men siden jeg er 50 mil unna forhandleren spør jeg her først. Hvis noen har erfaringer med BlackVue vet dere kanskje om "bugs" eller annet. Bilen står innendørs i felles garasje, jeg har justert på "følsomheten" slik at den kun blir aktivisert når det er bevegelse i nærheten. Dette viser også opptakene som den tar de nettene det er operativt. Noen ideer? + Hvem i all verden kan ha teknisk erfaring med disse enhetene? Kanskje en bilstereosjappe er det beste stedet for hjelp? Her er manualen: Dette viser hvordan det skal kobles. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 23, 2015 Har Blackvue. Har også Power Magic Pro, men den har jeg fremdeles liggende i skuffen (så egentlig ingen erfaring med PMP!), men har funnet ut hvordan den skal fungere. Du kan jo sjekke settingen på PMP først: 1 AV, og resten PÅ. Da har du 11,8V kutt på spenning, og uendelig tid. Dvs den kutter spenning til kameraet kun om spenning dropper under 11,8V. Og så må Multi-Boot knappen være på 1. Denne funker som en helt vanlig av/på bryter for cut off for både lav spenning og utløp på tid, når man parkerer bilen. Ellers sjekk i software det som er ringet inn i bildene. Vurder settingingene etter ditt behov, dvs følsomheten på G-sensorene. Du har vel bruksanvisningen? All software ligger på SD-kortet som står i kameraet. Evt hent fra Pittasoft. Du får den her også. DR550GW-2CH_Manual_EN_Ver.2.02.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 24, 2015 Takk Tom. Manualen er lest, den står på 11,8 V og skal aldri slåes av. Jeg mener den må være feilkoblet siden f.eks. bakdøren påvirker og kan trigge at den slåes av. Får sjekke om det er noen forhandlere i området som selger/montere disse. Det kan jo være Power Magic Pro som er defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 7, 2015 Oppdatering: Opprinnelig "problem" ble aldri løst. Dvs. strøm var koblet riktig men konfig gjorde at parking-mode tok opp ved alle bevegelser og etter 6+ timer var batteriet under 11,8 V og Blackvue slo seg av. Jeg har oppgradert til 650-2CH og er strålende fornøyd etter diverse oppgradering av firmware. Men, har noen fått kontroll på bevegelsessensorene når parking-mode er på? Min bil står i felles garasje og hver gang noen kjører ut eller inn så tar den opp. Takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 23, 2015 Svaret er kanskje så enkelt som at det ikke går an å ha bevegelsessensor slått på når den står parkert i fellesgarasje... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 28, 2015 Vel, det kan da ikke være slik... Har justert mye på det som Tom nevnte men det hjelper ikke. De eneste som er happy er el-bilene som jo har nok strøm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...