Heftig AAN/20VT topp, turbo, grenrør, custom innsug, tial wg/bow, svinghjul/klutch..

Anbefalte innlegg

Legger ut for en kompis. Delene er nye og ikke brukt. Var til et prosjekt som dessverre ikke ble noe.

 

Denne toppen er relativt spesiell, den er bygget for en sprint race motor i finland. All jobb er myntet mot maks moment.

 

Alt er kjøpt samlet og tilpasset.

 

Toppen klar for montering, planet og borret opp for 2.5 tdi blokk/bolter.

Alt er nytt, seter, tettninger etc.

 

toppen:

 

- Flow testet, flower 330hk ved 10.5mm løft.

- Schrick rustfrie innsugs ventiler.

- Schrick Nimonic eksos ventiler, tåler høy temp og knekker ikke ved reimbrudd, de bøyer seg!

- Schrick race ventilfjærer, 8200 rpm. som og er maks for oljepumpe.!

- Schrick race retainers.

- Nye K-liners

- Trykk testet

- Water jacket

- Modifisert olje pumpe.

 

Turbo er en CT355. Har ikke så mye annet spec på den. Men har kapasitet nok til gode 500hk. På std 2.2 skal den kunne klare dette ved 1.8-1.9 bar. På 2.5 ved 1.5 bar med denne toppen.

Både WG og BOW er Tial med v-bånds klemmer. Turbo også.

 

Grenrør er laget til turbo. Innsuget er et dobbelt kammer.

 

Custom stål svinghjul, 240mm sachs MF trykkplate med 4 puck sinter lamell.

 

Siemens Deka 588 dyser.

 

Har sikkert glemt div, er mange år siden dette ble kjøpt.

 

Netto kostnad for dette var 87 000,-

 

Pris 39 000,-

 

PS. Dette er for spesielt intresserte, så det er ikke noe vits å kommentere prisnivå. Det er høyt uansett for slike deler!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er interrisert i toppen. Går det bra å bruke den på 3b motor? Å hvor mye vil du ha for bare toppen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal høre, men jeg fikk inntrykk at han ville helst selge samlet. Spesielt topp, innsug og grenrør.

 

Bør vel gå fint på 3b, men bolt hull er borret opp til 12mm.

 

Toppen alene ga han vel 55K for mener jeg å huske..

 

Finner dessverre ikke flow hidden, men har i overkant av 23% bedre flow enn orginal topp testet i samme benk ved 10mm løft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dårlig med bilder, men jeg skal se å få ordnet noen!

Untitled.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Hvor mye for svinghjul, trykkplate og lamellen?

Er det brukt? Evt i hvilken tilstand er det?

Mvh Marius :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva tenker du deg for grenrør, turbo, wg og innsug ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer litt andre bilder.

 

Til info så er denne toppen med ventiler samt porting, innsug og grenrør det samme som er brukt i denne. Og bygget av samme person (Jyrki Repo). : http://www.quattroworld.com/readers-rides/readers-ride-the-worlds-fastest-b7-rs-4-from-finland/#more-15930

 

Ventilsettet alene ligger på like over 15K :-)

 

Priser om dette skal deles opp:

 

Topp : 22 000,-

Grenrør,Turbo, innsug, rail, dyser, WG og BOW : 23 000,-

Klutch pakke med custom stål svinghjul, lamell og trykkplate : 7000,-20150126_102501.jpg

20150126_102212.jpg

20150126_102359.jpg

20150126_102443.jpg

20150126_102307.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

passer orginal vannrail og servopumpe med det innsuget ?

er det trakter inni innsuget ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er Clutchen og svinghjulet nytt?

Kan du evt sende meg et bilde av dette? :)

Tlf 95421816

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle deler er nye og har aldri vert brukt eller montert foruten toppen. Dvs den har ikke vært brukt etter maskinering/porting nye ventiler etc.

 

I innsuget så er det en smal spalte og ikke trakter, IFM Jyrki gir dette bedre fordeling av luft til hovedkammer. Han brukte trakter tidligere, men de gjorde endel tester og fant at fordelingen av luft til hver port/syl ble jevnere med spalte kontra trakt.

 

Om toppen skal brukes på 2.2 blokk, bør det nok settes inn hylser for 12mm boltene. Om en da ikke borer opp til 12mm i blokka da :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok . Har du bilde av water jacket maskineringen ? Og er toppen modifisert til å passe mot dieselblokka eller må man modifisere blokka , er vel ene store olje lufti g kanalen som er litt forskjellig .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendt deg pm, angående clutchkitt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har desverre ikke flere bilder nå. Han har alle delene liggende hos en kompis og han var visst offshore.. Men Skulle prøve å få hentet dem hjem, slik at vi kan få snappet noen gode bilder osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen ferske snapps.water jacket.jpg

20150206_112242.jpg

20150206_113032.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er villig til og kun kjøpe BOW ventilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatert pris på samlet 34 000,-

 

Dette er egentlig et kupp i forhold til hva en får, men det er selvsagt også for spesielle behov. Det fleste ville nok brukt std ventiler og topp etc. Om bare toppen skulle være av interesse, så vil jeg tro at videresalg av de øvrige delene vil fint hente inn en vesentlig del av totalen. Men så er det jo et kanskje litt snevert marked vi holder til i også da..

 

Som nevnt tidl ang clutch så skal den holde 700-750Nm.

 

20150206_112702.jpg

20150210_162425.jpg

20150210_162539.jpg

20150210_162632.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.