Tilleggsvarmer starter plutselig ikke (Alhambra, Sharan)

Anbefalte innlegg

Hei

Familiebilen (07 Alhambra 1.9TDi 4M) har original Ebersprächer tilleggsvarmer, og den har fungert ypperlig helt siden jeg kjøpte den.

Nå har den derimot sluttet helt å fungere, og det er ikke antydning til forsøk på å starte en gang.

Jeg har vært ute og målt på pluggen til varmeren, og det ser ut for meg som alt av signaler er greie.

Jeg får 12V fra batteriet, 12V fra dynamoen og 12V fra temperatursensoren som føler på utetemperaturen.

Det eneste jeg ikke har fått sjekket er temperatursensoren på kjølevannet (er vel G62 den kalles), da må jeg vel ned med selve varmeren da den føleren står montert der i følge tegningene.

Jeg har heller ikke fått sjekket om det kommer spenning til fødepumpa, men jeg har funnet pumpa i fremkant av dieseltanken så det er ikke umulig å komme til der om det må til.

Noen som har noen tips å komme med?

Jeg får heller ikke lest ut feilkoder på bilen da den påstår at K1 er kortsluttet, men når jeg måler med multimeteret så ser alle verdier normale ut iht det Ross-Tech skriver på sine sider om verdier mellom K1 og jord.

Hadde vært fint å få den til å funke igjen da det ikke er mye overskuddsvarme i den motoren... : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du nok diesel på tanken? Diesel varmeren starter ikke hvis du har under 1/4 tank. Bare ett tips mange ikke tenker over.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei den er jeg klar over Har full tank.. men jeg vet ikke om denne låser seg hvis man starter bilen 3 ganger med lite diesel? Vet den gjør det på Passaten..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.