Webasto 2009 VW Passat (parkeringsvarmer blåser ikke inn i kupe)

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2009 VW Passat med webasto, den styres som parkeringsvarmer med fjernkontroll type Telestart T100 HTM.

Har nylig skiftet vannpumpe til webasto da denne ikke virket.

Motor blir fort varm når webasto har gått en stund men vifte blåser ikke varmluft inn i kupe (snø/is smelter ikke), hva kan være galt?

Har hørt noe om at kupevifte skal få signal fra et rele når webasto parkeringsvarmer blir aktivert med fjernkontrollen, mulig at dette releet er ødelagt?

Fjernkontroll:

http://www.webasto.com/no/markeder-produkter/personbil/ettermontering-varmer/kontrollelementene/telestart-t100-htm/

Takknemlig for hjelp til hva feilen kan være.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med det er uorginal webasto det er snakk om? Det sitter et IPCU-rele som styrer viften (puls-rele), sjekk at det er strøm inn på dette. Hvilke symptomer hadde du før vannpumpe ble skiftet? (lurer pga jeg har feil på vannpumpe selv)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er kjøpt ny hos VW i Bærum og kjøper ønsket parkeringsvarmer som ikke var standard på bilen da det var en bil som var på lager i Norge.

Webasto er vel standard på disse bilene som tilleggsvarmer og på min bil bygget om til og også være en parkeringsvarmer.

Jeg får vel få den på verksted og få sjekket dette releet da :-)

Det var en mekaniker som gjorde meg oppmerksom på at vannpumpe på webasto var ødelagt, usikker på hvordan han oppdaget det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.