#1 Skrevet Januar 24, 2015 Hei! For et år siden ca sluttet min 01' passat 3BG å ta imot signaler fra nøkkelen, prøvde da først å bytte batterier til ingen lykke. Så da måtte jeg bite i det sure eplet å låse opp bilen manuelt, det har ikke vært noe stort problem, men ved opp og igjen låsing med nøkler i døra så vil bilen kun låse førerdøra, så alle de andre dørene må låses manuelt. Leverte bilen hos møller den gangen i håp om at det skulle hjelpe å kode om nøklene, det gikk ikke og det eneste jeg fikk som svar var at de fant en feil, men visste ikke hvor. Noen måneder senere løfter jeg opp gulvteppet for å ta en titt på comfortenheten, fant da fort ut at den ene kontakten var irret, sprayet så elektrospray i kontakten, koblet til å vridde om nøklen i døra, da funket sentrallåsen, alle dørene låste seg og noe lys som ikke funket før funket da. Var denne uken igjen på møller for å bestille time og var idag å leverte bilen, etter 1,5 time kommer jeg for å hente bilen og da sier han at det fremdeles ikke er ordnet og at det fremdeles ligger en feil der. Feilen fra sist gang var ikke der lengre, men nå var det en ny feil og nøklene kunne ikke kodes. Noen som har peiling på hva det kan være? På forhånd takk! Mvh Jesper 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 24, 2015 Hva slags feil fikk de da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 24, 2015 Det sa dem jo selvfølgelig ikke noe om, men har funnet ut nå at hvis jeg setter på tenninga, åpner fører døra, så kommer det opp i displayet at døra er åpen og lyset kommer på i kupeen, det samme med begge dørene bak. Men når jeg åpner passasjer døra så kommer det ingenting opp i displayet og lyset skrur seg heller ikke på inni. Kan det være noe i elektronikken i passasjer døra som ødelegger for signalet til nøkkelen? Edit - skal ned å høre om jeg kan få diagnose rapporten på mandag, så kanskje det blir lettere for dere å hjelpe meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 24, 2015 Defekt låsekasse i passasjerdøra eller ledningsbrudd i A stolpe ut til dør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 24, 2015 OK, så hvis jeg bytter låskassa eller fikser eventuelle brudd i ledninger, må jeg da kode om på nytt? En annen ting, hvis tenningen er av og jeg åpner passasjerdøra så kommer lyse på innvendig, men ikke med tenningen på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 25, 2015 (endret) De sier det er en feil men oppgir ikke hva feilen er???? Høres ut som litt useriøst verksted. Det er selve trykkeren du må evnt kode opp og ikke selve nøkkelen. Det hender at trykkeren mister kontakt med bilen. Hvis du kjenner noen som har vcds så kan du programmere opp selv. Er enkelt. Gjorde det på mine trykkere for noen dager siden. Kan jo også være at trykkeren er defekt. Har selv en passat som fikk ny nøkkel og trykker pga nøkkeltyveri og måtte bytte 2 trykkere på garanti. Hender det dukker opp blåmandag trykkere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...