Mk2 elektrisk, oljelampe og fjernlys dioder lyser med hovedlysbryteren i...

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har en jetta mk2 med KR motor. Uten lysbryter kobla i så er det helt fint, men når den står i kutter MFA displayet i speedo ut, fjernlys dioden lyser og oljelampa lyser. Har svidd i et stikk som går bak, som har forbindelse med denne gule ledningen som er svidd, den andre som går i denne kontakten(2 pin) kommer fra det blåe stikket, og er identisk med en kabel som kommer bakfra. Er forøvrig et T-stikk, en "kabelsko" som er vannrett og en som står loddrett. Hva er denne til ?

 

MFA'en viser også 95C utetemp, noe som ikke stemmer i det hele tatt og en oljetemp på 204C. Bensinforbruk iflg MFA er også helt på trynet, 99,9 står det der.

 

Hva kan dette være ? Har lest og lest på koblingsskjemaer men blir ikke noe klokere :/

 

Noen som har vært borti noe lignende? Setter stor pris på innslag og tips her ! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden noe skjer når lysbryteren er koblet i ville jeg først og fremst byttet til en annen for å se om feilen er der. Deretter begynnr å bytte ødelagte ledninger og stikk dom måtte være rundt forbi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå bytta lysbryteren, fjernlys/blinkbryter og tenningsbryter. Fortsatt samme feil...

 

Noen som kan si meg om jordingene bak sikringsboks skal i sikringsboksen sine jordingspinner eller i den plata som er oppforbi ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opp ! :) Anyone ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer litt ann på hvilke jordinger du prater om

 

de brune med brun firkanta plug med enkel kabelsko inni skal jordes i jordplata på venstresiden der..

 

feilen du opplever er nok jord-relatert

 

ta noen bilder. lettere å avgjøre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det jeg trodde også, jeg får gå over det igjen, å ta litt bilder å legge ut her :)

 

Jeg tror også dette er jordfeil, for virker som om det er for lite strøm til å drive klokken og MFA og det når tenningen er på. Har forøvrig også prøvd med 2 forskjellige speedometere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger ikke direkte mye strøm for å drive MFA :)

 

men om det er jordfeil en plass så kan det bli litt funky her og der

 

 

at den leser 99.9 i forbruk kan fort være vakuum feil. forbruk er kun kalkulert av vakuumet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det :) Nå leser den ikke noe, for jeg får det ikke frem for det forsvinner med en gang tenninga går på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk instrument med mfa har jording ute i motorrommet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar jeg feil hvis jeg husker at det finnes tidlig og sen type lysbryter, og at disse ikke går om hverandre? De gir problemer som beskrevet her, mener jeg å huske.

 

Dioden til fjernlyset er ikke en diode, det er en glødepære med blå kappe. Dermed kan denne gi utslag på jordingsfeil, noe en diode ikke vil gjøre.

 

Og til slutt, angående temperaturene i MFA så kan det være at den er stilt inn til å vise fahrenheit og ikke celsius? 204ºF er 95ºC.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kobla alt bort idag, og kobla sammen igjen, å har ikke problemet lenger :) Vet ikke hva jeg har gjort, men har tydeligvis gjort noe rett. Mer prøving imorgen :) Hva er det som kan gjøre at det kan være stilt inn på farenheit ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.