Coil oppgradering 1.8t AGU

Anbefalte innlegg

Må skifte coiler på bilen min og tenkte derfor i samme slengen å,oppgradere til 2.0tfsi coiler.

Jeg har den gamle type 3-pin coiler som er på agu fra 1997-2001.

Noen som vet om bra plasser å få kjøpt det man trenger av ledningsnett, holdere og coiler?

Pluss og minus med å gjøre dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Greit med skuddsikre coiler, i hvertfall når hele pakka med coiler og adapter kommer på nesten 5000kr før norsk moms.

Lurer på om jeg ikke bare har de gamle enda, med mindre å koble dette selv er en enkel sak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe kjent problem med Seat Ibiza coiler eller coil driveren? 1.8T AYP

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AYP har vel samme coilene som AGU/AUM vil jeg tro? Hvis bilen er før 2000

Kikket på samme løsninga før da tenningsmodulen min røyk, og så at flere steder skulle ha 1500 for en ny org. FSI-coilene har driverne på hver coil så man slipper ICMen, men fikk tak i en billig så overså nye coiler. Blir for dyrt, og man får ikke så mye utbytte av det.

Kan også lodde om og røre borti det elektriske for å unngå å kjøpe overganger, men jeg har lite peil på elektriske ting så hvis du kan noe om det så finner du evt. bruksanvisninger på dette og det er jo lett noen penger spart isåfall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.