#1 Skrevet Januar 25, 2015 Webasto feiler en gang i ny og ne.. noen som har tips, eller noen teorier i forhold til hva som kan være galt?? Feilkode: Address 18: Aux. Heat Labels: None Part No SW: 4F0 910 105 A HW: 4F0 265 081 AA Component: Heizgeraet H08 0100 Revision: B Serial number: 09018641 Coding: 0000111 Shop #: WSC 02145 785 00200 VCID: 1B35FB8BDA28C5F99A9-804E 1 Fault Found: 01406 - No Flame 000 - - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Reset counter: 29 Mileage: 143638 km Time Indication: 0 Date: 2015.01.25 Time: 10:55:43 Freeze Frame: Start Temperature: 11.0°C Temperature: -48.0°C 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 25, 2015 Brennkammer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 25, 2015 Prøv å la den brenn seg varm i 1 times tid flere ganger i løpet av noen dager. Med motor avskrudd. Må sikkert lade opp batteri imellom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 25, 2015 hadde litt små problemer med webastoen på transporteren i fjor, fusket av og til og til slutt så startet den eller prøvde å starte seg selv. ble barre stående å bromme, måtte bytte styreenheten. nå i januar begynte den på nytt å tulle med og ikke ville starte og kunne finne på å stoppe etter noen minutter, var batteri som var synderen denne gang.. nytt batteri og den funker perfekt igjen... "bank i bordet" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 25, 2015 Brennkammer. Okei, du sier brennkammer? Hva er da galt ? Noe som må byttes ? Pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 25, 2015 Brennkammeret er mest sannsynlig tilsotet Pga for kort gangtid på webasto den bør gå min 30 min hver gang dn startes for å ungå det. Starter den automatisk under en vis temp og du har korte kjøreturen sørg for å la den gå 30 min uansett ved å tvangskjøre den på knappen før du kjører eller etter kjøreturen er over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 25, 2015 hadde litt små problemer med webastoen på transporteren i fjor, fusket av og til og til slutt så startet den eller prøvde å starte seg selv. ble barre stående å bromme, måtte bytte styreenheten.nå i januar begynte den på nytt å tulle med og ikke ville starte og kunne finne på å stoppe etter noen minutter, var batteri som var synderen denne gang.. nytt batteri og den funker perfekt igjen... "bank i bordet" Hva slags priser snakker vi om for styreenhet? Kan begynne bruke den i 60 min istede for 30 i en periode? Kan det hjelpe? Noen noen kommentarer til å kjøre med parkeringsvarmer i auto? da vil den jo starte å stoppe hele tiden? Er det usunt liksom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 25, 2015 på sulland bardufoss kom styrenheten på 8000,- var vel med feilsøking og koding av ny regner jeg med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 16, 2015 Prøv å la den brenn seg varm i 1 times tid flere ganger i løpet av noen dager. Med motor avskrudd. Må sikkert lade opp batteri imellom. Hvorfor er det et poeng å la motor være avskrudd ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 16, 2015 neida. men da slipper du og ut å kjøre bare for å la webasto gå iallefall:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 16, 2015 Brennkammeret blir kokset igjen ved gjentatte foringer under 25 minutter. Har du flere feil ved varmere som kommer og går og det føles som om den lever sitt eget liv- da er det trolig styringsentralen det er noe galt med. Eller begge deler. Prisen sulland kommer med er demontering, rep, programering og innmontering. Demontering og innmontering tar raskt en time , det kommer ann på hvordan den sitter i motorrommet. Her har du flere flammefeil også, må regne med at du må bytte flammeføleren også. Hvordan varmer er det? 2000st? Om du vil er det mulig å skru på dette selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 16, 2015 Viktig å huske at veldig mange Audi bare har kupevarmer og ikke varmer som går når bilen er i gang. Bare så det ikke blir feilinformert Audi har mer kompliserte webastoer og plasseringer i tillegg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 16, 2015 Bilene blir levert med kjørevarmer, men mange har oppgradering kit og har dermed parkeringsvarmer også. Da har man som regel fjernkontroll til også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 16, 2015 Da vet du mer enn meg Jeanett, men det er desverre feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 16, 2015 Viktig å huske at veldig mange Audi bare har kupevarmer og ikke varmer som går når bilen er i gang. Bare så det ikke blir feilinformert Audi har mer kompliserte webastoer og plasseringer i tillegg Webasto som ikke går når motor er i gang? Hvorfor? På min måtte jeg kode om slik at den varmer motor også når motor er av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 16, 2015 Webasto som ikke går når motor er i gang? Hvorfor? På min måtte jeg kode om slik at den varmer motor også når motor er av. Nei det kan nok bare luringene på fabrikken svare på Jeg vet ikke hvilken Audi som har hva og ikke, men på dama sin b7 så kutter webastoen straks jeg starter bilen. Sikker på at din sviver sammen med motoren da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 16, 2015 Jepp. Kommer eksos ut når bilen går om man kjenner fra eksos røret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 16, 2015 Jepp. Kommer eksos ut når bilen går om man kjenner fra eksos røret. Okai. Men du hadde bare kupèvarmer og ikke motorvarmer som standard? Ser ut som det er det på veldig mange Audier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 16, 2015 Min webasto på en 4f har fungert helt fint inntil nylig, på timer og på fjernkontrollen. Har hatt den på 30 min, og den kan gå med motor av eller på. Såvidt jeg vet er det en kupévarmer (og skulle ønske den kunne varme motoren også). Men det har hendt etter en periode med småkjøring at batteriet ikke har fått ladet seg opp igjen og kuttet webastoen, og at den dermed ikke har fått brent den obligatoriske halvtimen (bruker batterilader bare av og til). Men nå vil den ikke starte, hverken på timer eller fjernkontroll eller i menyen. Utifra det dere kyndige forteller her forstår jeg det slik at den nå er sotet helt igjen, men jeg har liksom et håp (om et triks) på å få bare fyrt den opp igjen, så jeg kan brenne den ren (da skal den få batterilader, og stå der med fyr i ett døgn om så.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 16, 2015 Mye mulig at du har hatt for mange start attemps, så varmere har låst seg. Mulig du kommer inn på varmere med vagcom og kan åpne den igjen. Man kan også starte varmere fra vagcom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 16, 2015 (endret) Mye mulig at du har hatt for mange start attemps, så varmere har låst seg. Mulig du kommer inn på varmere med vagcom og kan åpne den igjen. Man kan også starte varmere fra vagcom Ja kanskje det er en combo av sot og batteri og for mange startforsøk. Takk for tips ! Planlegger et besøk på Sulland siden lokallag i nord eller andre med vagcom her oppe så og si er ikke-eksisterende (edit: med forbehold - såvidt jeg har forstått det). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 26, 2015 Har nå prøvd å la den brenne i 60 min i den siste perioden og det virker og ha en forbedring, den feiler ikke like ofte nå.. men om problemet kommer fort tilbake da jeg stiller den på 30 min igjen.. det aner jeg ikke min kan foresten kjøres med på både med motor av og på, kan tvangskjøre den på ifra MMI og sette aux heating i AUTO sånn at den starter selv ved for kald motor.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 27, 2015 kanskje detn greier å brenne ren om du bruker den på 60 min mer? Mulig lurere med motor av pga da går webasto konstant, for den går vel ikke over enn viss temp på motor uansett om den står på 60min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 27, 2015 Ser feilkoden sier -48c. Antar ikke dette er reelt men en fastsatt temp ved evt feil på tempsensor? Har vel vært borti ledningbrudd på disse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 27, 2015 del måleblokka er ikke i bruk visstnok.... så defor den måler feil grader 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...